وزیر آموزش و پرورش در جریان سفر به زنجان:

نقش واسطه‌گری تشکل‌های دانش‌آموزی با افزایش اعضای فعال محقق می‌شود

دشمن بعد از علم و پژوهش، اخلاق و معنویت را مورد هدف قرار داده است

زنجان (پانا) - وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تشکل‌های دانش‌آموزی به عنوان حلقه‌های واسط یا میانی در قضایای اخیر کشور نتوانستند یارگیری کنند، گفت اعضای تشکل‌ها به‌صورت وابسته و شناسنامه‌دار باید فعال شوند.

کد مطلب: ۱۳۲۰۸۶۸
لینک کوتاه کپی شد
نقش واسطه‌گری تشکل‌های دانش‌آموزی با افزایش اعضای فعال محقق می‌شود

یوسف نوری عصر امروز در جریان سفر به زنجان در نشست صمیمی با نمایندگان تشکل‌های دانش‌آموزی با بیان اینکه جمهوری اسلامی همواره مورد تحریم و دشمنی دشمنان قرار گرفته است، اظهار کرد: در کشوری هستیم که عمّال استکبار به مرکز یک استان حمله کرده و دانش‌آموزان و خانواده آنها را به شهادت می‌رسانند.

وی ابراز کرد: تشکل‌های دانش‌آموزی به عنوان حلقه‌های واسط یا میانی هستند اما قضایای اخیر کشور نشان داد که تشکل‌ها نتوانستند یارگیری کنند و بررسی‌ها می‌گوید که این حلقه‌های واسط نتوانستند به شعار «جاذبه در حد اعلا و دافعه در حد ضرورت» عمل کنند.

نوری با بیان اینکه اعضای تشکل‌ها باید نقاط مشترک را پیدا کرده و با استفاده از تکنیک‌های مذاکره و مشاوره بتوانند سایرین را جذب کنند، خاطرنشان کرد: شعار با عمل باید برابر باشد و مخاطب نباید اختلافی بین بینش و منش شما ببیند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تعداد فعالان تشکل‌ها همواره ثابت بوده و افزایش نمی‌یابد، تصریح کرد: کارکرد تشکل‌های دانش‌آموزی باید مانند هیات‌های اربعین باشد؛ چرا که وقتی ورود به تشکل را پذیرفته‌ایم، اعضا را باید وابسته و شناسنامه‌دار فعال کنیم.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) مبنی بر جدی گرفتن تشکل‌ها گفت: این حوزه نیاز به بازنگری جدی دارد و تشکل‌ها به عنوان حلقه‌های واسط به مرور با افزایش اعضای خود باید کارشان را درست انجام دهند.

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اتفاقات اخیر کشور اظهار کرد: اتفاق اصلی این جریان از سال 1370 وارد کشور شده و هنوز هم رسوب دارد و این جریان حتی پیاده‌نظام هم داشت و افرادی در داخل، مروج این جریان شدند.

وی با بیان اینکه جریان فوق برگرفته از نظام سرمایه‌داری غرب است، خاطرنشان کرد: کاری که این جریان انجام داد این بود که از ظرفیت بزرگی به نام زن به عنوان نیروی کار ارزان‌قیمت استفاده کردند.

نوری با بیان اینکه این جریان می‌خواهد جایگزین جریان اصیل ما شود، تاکید کرد: دانش‌آموزان در خط مقدم هوشیاری با این نوع جریان اجتماعی باید مقابله کرده و بایستند چرا که پایان این جریان هم خودآزاری و هم دیگرآزاری است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تمام پیشرفت‌های کشور با نداری و تحریم مطلق به دست آمده است، گفت: ایران در نانو رتبه چهارم دنیا را دارد و در بسیاری از حوزه‌ها از جمله سلول‌های بنیادی، انرژی هسته‌ای، سدسازی، تولید برق، بنزین و... جزو اولین‌های دنیا است.

وی افزود: تمام این پیشرفت‌ها توسط افرادی به دست آمده که روزی مانند شما دانش‌آموز بودند اما با قدرت تمام کار کردند و هر کشور دیگری مانند ایران دچار این تحریم‌ها می‌شد، قطعا به زانو درمی‌آمد.

نوری با بیان اینکه دشمن قصد ممانعت از پیشرفت ایران اسلامی را دارد، ابراز کرد: دشمن بعد از علم و پژوهش، اخلاق و معنویت را مورد هدف قرار داده اما شما دانش‌آموزان باید اخلاق و معنویت را نیز برگردانید که برای تحقق این مهم باید به همدیگر وصل شویم.

وی خاطرنشان کرد: تمام کاستی‌های دوران تحریم با ایستادگی ملت ایران جبران شد و اگر این مسیر را ادامه دهیم باز هم پیشرفت خواهیم کرد و شما نسلی هستید که محکم می‌توانید بایستید و به پیشرفت‌های بیشتر دست یابید.

نمایندگان بسیج دانش‌آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی و سازمان دانش‌آموزی در این دیدار به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار