افتتاح اولین مدرسه سبز کشور با حضور وزیر آموزش و پرورش در زنجان

زنجان (پانا) - اولین مدرسه سبز کشور که به عنوان پایلوت در استان زنجان ساخته شده، امروز با حضور وزیر آموزش و پرورش در زنجان افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۳۲۰۸۴۳
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح اولین مدرسه سبز کشور با حضور وزیر آموزش و پرورش در زنجان

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش در مراسم افتتاح آموزشگاه 12 کلاسه خیّری مشارکتی زنده‌یاد بهروز عیوضی که به عنوان اولین مدرسه سبز کشور است، گفت: مدرسه، جزو سازمان‌های یادگیرنده است یعنی دانش‌آموز با حضور در محیط آن علاوه بر علم، سایر مسائل را نیز می‌آموزد.

وی در خصوص ویژگی‌های مدرسه سبز از جمله تامین انرژی و بازیافت آب باران اظهار کرد: در صورتی که از هویت معماری بناهای تاریخی در ساخت این بنا استفاده می‌شد خیلی بهتر بود چرا که سواد دانش‌آموز با مشاهده محیط در حوزه‌های مختلف ارتقا می‌یابد.

نوری افزود: دانش‌آموز همانطور که با مشاهده ویژگی‌های این مدرسه با فناوری‌های نوین آشنا می‌شود با مشاهده معماری نیز سواد وی در حوزه هویت معماری افزایش می‌یابد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: فضای فیزیکی هر محیری هم سواد و هم آرامش ایجاد می‌کند؛ بنابراین هر اندازه به سمت مسائل هویتی پیش برود به تقویت و ارتقای سطح سواد هویتی دانش‌آموزان کمک می‌کند.

آموزشگاه عیوضی در 2200 مترمربع زیربنا احداث شد

حمیدرضا اسلامی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان نیز در این مراسم گفت: آموزشگاه خیّری مشارکتی 12 کلاسه زنده‌یاد بهروز عیوضی در ۲ هزار و ۲۰۰ مترمربع زیربنا و 2 هزار و 712 مترمربع محوطه‌سازی احداث شده است.

وی با بیان اینکه 19 میلیارد ریال توسط خیّر برای ساخت این آموزشگاه کمک شده است، اظهار کرد: این مبلغ زمانی تحویل شد که پروژه دارای 40 درصد پیشرفت فیزیکی بود.

اسلامی خاطرنشان کرد: ۱۴۳ میلیارد ریال اعتبار دولتی برای این آموزشگاه هزینه شده و برای تجهیز آن نیز ۱۵ میلیارد ریال اعتبار صَرف شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان گفت: زنجان در 3 سال پیش به‌صورت پایلوت جهت مطالعه و اجرای مدارس سبز در کشور انتخاب شد و آموزشگاه زنده‌یاد عیوضی، اولین مدرسه سبز کشور است.

وی با اشاره به ویژگی‌های مدرسه سبز ابراز کرد: از پنل‌های خورشیدی برای تامین انرژی در این مدرسه استفاده شده و این مدرسه دارای سیستم بازیافت آب باران است همچنین در ساخت آن از مصالح بوم‌آورد جهت کاهش انتقال حرارت جداره ساختمان استفاده شده ضمن اینکه این مدرسه دارای سیستم گرمایشی و سرمایشی هوشمند و به‌روز است.

اسلامی افزود: پنل‌های خورشیدی مدرسه، توانایی تولید 10 کیلووات انرژی برق را دارد که مازاد مصرف آموزشگاه را می‌تواند به شبکه برق استان بفروشد ضمن اینکه این آموزشگاه دارای سیستم اعلام و اطفای جریق مجزا است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار