مدرس مهارت‌های زندگی در همایش یاریگران توانمند:

آگاهی و به‌کار بستن راه‌های کنترل خشم‌، راهکار اصلی در زمان بروز خشونت

ملارد (پانا) - مدرس مهارت‌های زندگی در همایش یاریگران توانمند و جنگ شادی به‌مناسبت فرارسیدن روز دانش‌آموز گفت نکته مهم در هنگام بروز خشم، آگاهی و به‌کار بستن راه‌های کنترل آن است.

کد مطلب: ۱۳۱۹۸۵۸
لینک کوتاه کپی شد
آگاهی و به‌کار بستن راه‌های کنترل خشم‌، راهکار اصلی در زمان بروز خشونت

مهدی امیرخانی، مدرس مهارت‌های زندگی در همایش یاریگران توانمند در سالن اجتماعات شهید طحانی ملارد، بیان کرد: خشم یک هیجان طبیعی است که در مواجهه با ناکامی ایجاد می‌شود و هدف آن فرار فرد یا مقابله با موقعیت آزاردهنده است.

وی در مورد احساس خشم گفت: همه ما این احساس را تجربه می‌کنیم چون یک فرایند طبیعی است، اما نکته مهم این است که خشم خود را مهار کنیم.

مشاور و روانشناس خانواده ادامه داد: یک نوع از ناکامی، ناکامی هیجانی است و در شرایطی ایجاد می‌شود که اوضاع بر وفق مراد نیست و شرایط مطلوب نیست، مثل شرایطی که فرد با دوستان با والدین اختلاف نظر داشته باشد، ناکامی محیطی نارضایتی حاصل از قرار گرفتن فرد در یک محیط است و ناکامی بدنی در شرایطی مثل بیماری، گرسنگی اتفاق می‌افتد.

وی افزود: مهم این است که فرد بداند در مواجهه با خشم، چه رفتاری از خود بروز دهد، اشتباهات مواجهه با خشم، شامل نادیده گرفتن حس درونی، انکار خشم، بازی کردن نقش قربانی است.

امیرخانی خاطرنشان کرد: لازم است در مدیریت خشم، هدف داشته باشیم، مسیر حرکت مشخص باشد، تعداد بروز خشم کمتری در روز داشته باشیم، شدت خشم را با تمرین کاهش داده و مدت ماندگاری در حالت خشم را کمتر کنیم.

همایش یاریگران توانمند و جنگ شادی با تلاش کارشناسی پیشگیری و مراقبت از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش ملارد ویژه دانش‌آموزان پسر مقطع ابتدایی برگزار شد.

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار