اخذ مجوز تولید دو محصول دارویی توسط جهاد دانشگاهی اردبیل

اردبیل (پانا) - رئیس جهاد دانشگاهی اردبیل از اخذ مجوز تولید دو محصول دارویی توسط جهاد دانشگاهی این استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۱۹۳۷۰
لینک کوتاه کپی شد
اخذ مجوز تولید دو محصول دارویی توسط جهاد دانشگاهی اردبیل

مهران اوچی اردبیلی، رئیس جهاد دانشگاهی اردبیل در نشست با مدیرعامل شعب بانک توسعه تعاون استان اردبیل با اعلام این خبر اظهار کرد: ۲۲ شرکت فناور با ۲۶ ایده فناورانه در مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی این واحد مستقر شده و دو محصول قطره سینوزیت با نام علمی "دامپرلی" و پماد "پاپیتال" مرحله تست انسانی و اخذ کد اخلاق پزشکی را سپری کرده و موفق به اخذ مجوزهای لازم از وزارت بهداشت شد.

وی راه‌اندازی مرکز جامع پیشگیری از سرطان، احداث مجتمع سلامت و توسعه خط تولید نشاسته صنعتی جهاد دانشگاهی اردبیل را از طرح‌های صنعتی و دانش‌بنیان دانست و خواستار حمایت مالی در قالب تسهیلات بانکی از سوی بانک توسعه تعاون شد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان همچنین راه‌اندازی خط تولید نشاسته صنعتی در سال گذشته را یکی دیگر از خدمات دانش‌بنیان جهاد دانشگاهی در استان اردبیل اعلام و بیان کرد: این واحد تولیدی که با همکاری پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی جهاد دانشگاهی ایجاد شده می‌تواند ۵۰۰ تن از نیاز صنعت نفت کشور به نشاسته صنعتی مورد نیاز در گِل حفاری را که یک محصول وارداتی است، تامین و به صرفه‌جویی ارزی کشور کمک کند که نیازمند همکاری بانک توسعه تعاون در این زمینه هستم.

اوچی اردبیلی ادامه داد: طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار و طرح ملی مشاغل خانگی تجربه‌ای مفید برای جهاد دانشگاهی بوده است که با بیش از ظرفیت دو هزار نفر در استان به اجرا درآمده که آموزش و توانمندسازی و اتصال به بازارکار از مراحل اجرای این طرح ملی است و انتظار داریم بانک توسعه تعاون استان با حمایت از پیشران های این طرح برای توسعه صنعتی استان سهیم باشد.

عادل کریمی ،مدیر شعب بانک توسعه تعاون اردبیل نیز در این نشست گفت: بانک توسعه تعاون ۱۰۰ درصد دولتی ، توسعه‌ای و یکی از بانک‌های پیشرو در خصوص اشتغال‌زایی و حمایت از تولید است و در این میان با انعقاد چندین قرارداد عاملیت کشوری و با تنوع اشتغال‌زایی در چندین بخش مختلف از محل بند الف تبصره ۱۸، بند ب تبصره ۱۶، از محل ماده۵۲ در بخش های آب، کشاورزی و صنایع تبدیلی و اشتغال پایدار روستایی را دارد.

وی ادامه داد: بر اساس قانون، ۷۰ درصد خدمات اعتباری این بانک باید در اختیار این بخش قرار بگیرد که این نسبت در مجموع تسهیلات پرداختی این بانک در استان اعم از شرکت‌ها یا اعضای تعاونی رعایت شده اما نیاز بخش تعاون فراتر از اینها بوده و لازم است تصمیمات جدی برای توانمندسازی بخش تعاون از طریق توانمندسازی بانک توسعه تعاون به طریق مقتضی صورت گیرد.

مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان اظهار کرد: در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری در خصوص تحقق شعار سال تاکنون از چندین شرکت دانش‌بنیان بازدید کرده و درحال شروع همکاری هستیم.

کریمی با بیان اینکه نظام بانکی برای تامین مالی طرح‌ها و بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی به چند طریق عمل می‌کند که مهم‌ترین آنها منابع داخلی بانک است، افزود: سایر موارد حسب مورد و بنا به قوانین بودجه سنواتی یا بعضاً در قالب تفاهم‌نامه چندجانبه تحت عنوان وجوه اداره شده بین بانک و دستگاه متولی مربوطه تخصیص می‌یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار