تولید ۲۲ نوع داروی گیاهی در جهاد دانشگاهی اردبیل

اردبیل(پانا) - رئیس جهاد دانشگاهی اردبیل از تولید ۲۲ نوع داروی گیاهی در مرکز جهاد دانشگاهی در این استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۰۵۰۵۵
لینک کوتاه کپی شد
تولید ۲۲ نوع داروی گیاهی در جهاد دانشگاهی اردبیل

به گزارش جهاد دانشگاهی اردبیل،مهران اوچی، رئیس جهاد دانشگاهی استان گفت: ۲۲ نوع محصول دارویی در این مرکز تولید می‌شود که این دارو‌ها به نوبت فرآیند‌های سازمان غذا و دارو را طی و به مرحله تجاری‌سازی خواهند رسید و هم اکنون نیز یک قطره ضد سینوزیت، تمامی مراحل را سپری و مجوز‌های لازم را از مراجع مربوطه اخذ کرده است.

او با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی و فناورانه این مرکز گفت: جهاد دانشگاهی اردبیل در حوزه پزشکی با اولویت سلامت باروری اقدامات متعددی انجام داده است که بر همین اساس تاکنون در مرکز ناباروری قفقاز جهاد دانشگاهی اردبیل یک هزار و ۸۴۰ مورد مثبت بارداری گزارش شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان افزود: با تلاش‌های بی‌وقفه موفق شدیم تمامی تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی و تحقیقاتی ارتقا و افزایش دهیم که خریداری و به‌کارگیری سیستم PGD که در حوزه باروری کاربرد بسیاری دارد، از جمله این اقدامات محسوب می‌شود.

اوچی تشریح کرد: این مرکز در حوزه گیاهان دارویی بسیار فعال بوده به‌طوری‌که ۲۲ نوع محصول دارویی در این مرکز تولید می‌شود که این دارو‌ها به نوبت فرآیند‌های سازمان غذا و دارو را طی و به مرحله تجاری‌سازی خواهند رسید و هم اکنون یک قطره ضدسینوزیت تمامی مراحل را سپری و مجوز‌های لازم را از مراجع مربوطه اخذ کرده است.

او با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی جهاد دانشگاهی اردبیل عنوان کرد: برگزاری مناظره‌های دانشجویی با موضوعات مختلف سیاسی، اجتماعی و...، دوام بخشیدن به فعالیت‌های فرهنگی در سطح این مرکز و دانشگاه محقق اردبیلی با استقرار معاونت فرهنگی در آن و همچنین فعالیت چشمگیر مرکز افکارسنجی ایسپا از جمله فعالیت‌های فرهنگی این مرکز است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بیان کرد: سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی اردبیل در طی سال‌های اخیر ۱۱۰ عنوان کتاب منتشر کرده و در سال ۹۹ به عنوان ناشر برتر مراکز جهاد دانشگاهی انتخاب شده است.

اوچی با اشاره به فعالیت‌های آموزشی این مرکز گفت: جهاد دانشگاهی در دو حوزه آموزش‌های بلندمدت و کوتاه مدت ارائه خدمات می‌کند که در حوزه آموزش‌های بلندمدت با توجه به نیاز‌ها و ظرفیت‌های استان در رشته‌هایی همچون گیاهان دارویی، قالی‌بافی، اورژانس اجتماعی و... پذیرش دانشجو دارد.

او ادامه داد: در حوزه آموزش کوتاه مدت نیز هدف کلی، حرکت به سمت آموزش‌های مهارتی است که در همین خصوص طرح سرباز ماهر با مشارکت ورزش و جوانان، نیرو‌های مسلح و جهاد دانشگاهی اجرا و در طی آن به سربازان پادگان‌ها آموزش‌های مهارتی ارائه شد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان گفت: طرح ملی توسعه مشاغل خرد خانگی نیز در دستور کار این مرکز قرار دارد به طوری که فعالیت در ۱۳ کد رشته با سهمیه بیش از ۲ هزار نفر در حال انجام است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار