پانا از موفقیت چشمگیر سلما همتیان دانش‌آموز محجبه ۸ ساله در مسابقات شطرنج آسیا گزارش می‌دهد؛

کیش و مات مهره‌های دشمن توسط دانش‌آموز محجبه ایرانی

سلما همتیان: می‌خواهم با چادر بر روی سکوی قهرمانی جهان حاضر شوم

تهران (پانا) - سلما همتیان دانش‌آموز 8 ساله ایرانی که با حجاب کامل(چادر) در مسابقات شطرنج آسیا حضور یافت و به مدال طلا رسید، در حقیقت مهره‌های دشمن را در جبهه نبرد فرهنگی به ویژه عفاف و حجاب، کیش و مات کرد.

کد مطلب: ۱۳۱۸۴۸۳
لینک کوتاه کپی شد
کیش و مات مهره‌های دشمن توسط دانش‌آموز محجبه ایرانی

دانش‌آموزان بااستعداد ایرانی همواره با پایبندی به اصول جامعه اسلامی، در عرصه‌های مختلف علمی، ورزشی، فرهنگی، هنری و اجتماعی خوش درخشیده‌اند و در این بین، دختران محجبه کشورمان با الگو گرفتن از حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت زینب(س) چشم و چراغ و زینت ورزش ایران اسلامی بوده‌ و هستند.

دختران دانش‌آموز ایرانی با رعایت حجاب خود، نه‌تنها انگیزه، اعتماد به نفس و اراده بیشتری برای موفقیت در عرصه‌های منطقه‌ای و جهانی دارند بلکه از اعتبار و وجهه دختران و زنان محجبه ایرانی دفاع می‌کنند و پیام عفت و اعتقاد بانوان این سرزمین را به سراسر جهان مخابره می‌کنند.

چندی قبل بود که سلما همتیان دانش‌آموز و شطرنج‌ باز 8 ساله‌ کشورمان با حجاب کامل (چادر) در مسابقات قهرمانی رده‌های سنی آسیا شرکت کرد و در بخش استاندارد در رده زیر 8 سال موفق به کسب ۷/۵ امتیاز و کسب مدال خوش رنگ طلا شد.

این دانش‌آموز ایرانی با سن و سال پایین اما انگیزه و اراده بالای خود، حالا تبدیل به یکی از الگوهای خوب برای همه دختران دانش‌آموز کشورمان شده و این روزها نام او و راه و رسم و شیوه عفیفانه‌اش در محافل دانش‌آموزی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی بر سر زبان‌ها است.

قدردانی یوسف نوری و پیمان جبلی از سلمای 8 ساله

روز دوشنبه دوم آبان‌ماه بود که یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش و پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی در آیین افتتاح مدرسه تلویزیونی ایران بارها و بارها به موفقیت سلما همتیان اشاره داشتند و به خاطر حضور با حجاب کامل در مسابقات شطرنج آسیا از او تجلیل و قدردانی کردند.

مریم کاظمی پور معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان نیز در پیام تبریک خود به این دانش‌آموز 8 ساله، تاکید کرده بود: «مدال طلای سلمای عزیز به عنوان یک شطرنج باز هشت ساله که هنوز به سن تکلیف نرسیده اما در قامت یک دختر مسلمان با حجاب کامل زینت بخش این رویداد شده یک افتخار بزرگ فرهنگی در پرتو ورزش قهرمانی است که یک. دستاورد با ارزش محسوب می شود و پیروزی در جبهه فرهنگی را علیرغم دشمنی های فراوان نشان می دهد.»

برتری مقابل قهرمان جهان

این دانش‌آموز درباره شرایط و وضعیت خود هنگام حضور در مسابقات شطرنج آسیایی طی مصاحبه‌ای گفت: «در ابتدای مسابقات آسیایی کمی استرس داشتم. با خودم فکر می‌کردم که همان اتفاقی که دوست دارم رقم بخورد و اگر هم نشد من همه تلاش خود را کردم و خیالم راحت است که برای این مسابقات زحمت کشیدم. اصلا از حریفانم ترسی نداشتم. همه در رده سنی زیر 8 سال بوده و حتی نفر دوم هم قهرمان جهان بود. من توانستم با او به نتیجه تساوی برسم. حتی قهرمان آسیایی سال گذشته را بسیار مقتدرانه شکست دادم.»

سلمای 8 ساله ادامه داد: «در زمان مسابقات حدود 6 ساعت و در روزهای عادی 3 الی 4 ساعت تمرین می‌کنم. فقط حدود 2 الی 3 ماه از شطرنج کار کردن من گذشته بود که در یکی از مسابقات حضور یافتم. در آن زمان مربی و خانواده‌ام به من گفتند که سعی کن نفر آخر جدول نشوی! در آنجا تجربه کمی داشتم ولی با همین فکر توانستم مقام دوم را کسب کنم.»

همتیان از حس و حال خود در زمان ایستادن بر روی سکوی قهرمانی اینگونه گفت: «بسیار حس خوب و هیجان‌انگیزی داشتم. بیشتر از این خوشحال بودم که با حجاب کامل (چادر) پرچم ایران را بالا می‌گیرم.»

به دل خودم نگاه می‌کنم نه به حرف‌های دیگران

وی با بیان اینکه همیشه دوست داشتم افتخار اسلام باشم و به همین دلیل با چادر بالای سکوی قهرمانی آسیا ایستادم، افزود: «با اینکه به سن تکلیف نرسیده‌ام اما همیشه حجاب دارم. چادر هیچ محدودیتی برای کسی ندارد. هر کس دوست داشته باشد می‌تواند چادر بپوشد... من می‌خواهم من الگوی بقیه باشم برای همین به دل خودم نگاه می‌کنم و نمی‌خواهم به حرف‌های دیگران توجه کنم.»

این دانش‌آموز با اشاره به تداوم تلاش خود برای حضور در مسابقات جهانی اظهار داشت: «شرکت در مسابقات قهرمانی جهان، اولویت من است. برای قهرمانی جهان تمرین می‌کنم و می‌خواهم با چادر بر روی سکوی قهرمانی جهان حاضر شوم.»

گفتنی است مسابقات شطرنج قهرمانی رده‌های سنی آسیا که در سه بخش استاندارد، سریع و برق‌آسا و در دو بخش پسران و دختران از ۲۲ تا ۲۹ مهرماه با حضور ۴۵۶ بازیکن از سراسر آسیا در کشور اندونزی برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار