مدیر آموزش و پرورش کاشمر:

مجلس دانش‌آموزی مهمترین تریبون نوجوانان کشور است

دانش‌آموزان نبض تپنده جامعه هستند

کاشمر(پانا) - مدیر آموزش و پرورش شهرستان کاشمر، گفت مجلس دانش‌آموزی، مهم‌ترین ساختار دانش‌آموزی کشور است و به نوعی مهمترین تریبون نوجوانان کشور است، بر این اساس جا دارد که این مجلس در ساختار تصمیم‌سازی و اجرایی شهرستان، استان و کشور جای خود را پیدا کند.

کد مطلب: ۱۳۱۸۴۴۹
لینک کوتاه کپی شد
مجلس دانش‌آموزی مهمترین تریبون نوجوانان کشور است

سعید تاج‌محمدی در نخستین اجلاسیه دانش‌آموزی کاشمر که در محل سالن همایش فرمانداری این شهرستان برگزار شده بود با اشاره به اینکه مجلس دانش آموزی کاشمر جزء فعال ترین مجالس دانش آموزی کشور است، اظهار کرد: تشکل های دانش آموزی برای ما بسیار موضوع مهم و جدی است، اساساً بستر تحقق سند تحول بنیادین همین تشکل‌های دانش‌آموزی هستند، به جز این، تحقق سند تحول بنیادین شاید دور از ذهن باشد و مجلس دانش‌آموزی، مهم‌ترین ساختار دانش‌آموزی کشور و به نوعی مهمترین تریبون نوجوانان کشور است. بنابراین جا دارد که این مجلس در ساختار تصمیم‌سازی و اجرایی شهرستان، استان و کشور جای خود را پیدا کند.

وی در ادامه خطاب به مسئولین شهرستان بیان کرد: گاهی اوقات ما شاید احساس کردیم که می توانیم به جای آنها برایشان تصمیمی بگیریم یا سیاستگذاری کنیم، امّا نیاز است که از نکات و نظرات خودشان استفاده کنیم و هر کاری می‌توانیم برای فرزندان این شهر که آینده در دستان آنان است انجام دهیم و هر بودجه‌ای که می‌خواهند تصویب و هر کاری لازم است انجام شود. همه این موارد باید پیوست دانش‌آموزی داشته باشد و اگر دانش آموزان حال خوبی در شهرستان داشته باشند، خانواده هایشان هم حال خوبی خواهند داشت.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کاشمر تصریح کرد: ساختار مجلس دانش آموزی در کاشمر شکل گرفته، ما آمادگی داریم که به تمامی نکات دانش آموزان گوش دهیم و در تصمیم گیری ها از وجودشان استفاده کنیم. کمااینکه دانش آموزان مجلس به نشست شورای آموزش و پرورش دعوت شدند. در آینده نیز این مسئله به همین روش خواهد بود و اندیشکده تعلیم و تربیت در شهرستان شکل گرفته است.

وی ادامه داد: اندیشکده تعلیم و تربیت بخشی را ویژه دانش آموزان در خودش دیده که در واقع نقش پژوهش های مجلس دانش آموزی را ایفا خواهد کرد، آنچه در مجلس دانش‌آموزی مصوب می‌شود، به شورای آموزش و پرورش رفته و بعد از تصویب، تبدیل به قانون شده و لازم‌الاجراست.

تاج‌محمدی بیان کرد: کارشناسی ها و معاونت‌های آموزش و پرورش کاشمر مکلف شده‌اند که با مجلس دانش‌آموزی ارتباط برقرار کنند و نظراتشان را در جلسات بشنوند. در بررسی مسائل مدارس یکی از مطمئن ترین قرارگاه ما، مجلس دانش آموزی است، بنابراین از نماینده ترشیز و فرماندار شهرستان خواهشمندم که زمینه حضور اعضای دانش‌آموزی در جلسات مختلف از جمله جلسات فرهنگی مهیا شود، چرا که بدون‌شک دانش‌آموزان نبض تپنده جامعه هستند.

لازم به ذکر است اولین اجلاسیه مجلس دانش‌آموزی شهرستان کاشمر با حضور جواد نیک بین، نماینده ترشیز، امیر دایی صراف، فرماندار، سعید تاج محمدی، مدیر آموزش و پرورش و روسای اداره آموزش و پرورش کاشمر، روسای شورای مدارس و مسئولان بسیج دانش‌آموزی مدارس در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان کاشمر برگزار شد.

دانش آموز خبرنگار: ابوالفضل مودب

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار