برگزاری جلسه هماهنگی بیست‌و‌چهارمین مانور سراسری زلزله و ایمنی

تهران(پانا) - جلسه هماهنگی بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با حضور نمایندگان ستاد برگزاری این مانور در سازمان دانش‌آموزی کشور برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۱۸۲۲۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جلسه هماهنگی بیست‌و‌چهارمین مانور سراسری زلزله و ایمنی

این جلسه با حضور نمایندگانی از سازمان دانش‌آموزی، پژوهشکده بین‌المللی زلزله‌شناسی، صداوسیما، جمعیت هلال احمر و سازمان مدیریت بحران در محل سالن اجتماعات سازمان دانش‌آموزی کشور برگزار شد.

رحمت‌الله رضایی، معاون فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی کشور درباره برگزاری این جلسه در گفت‌وگو با پانا اظهار داشت:‌ «مانور زلزله هر ساله در روز هشتم آذرماه در مدارس کشور برگزار می‌شود. هدف از برگزاری این مانور، آموزش همگانی در زمینه اصول پناه‌گیری در مدارس است که اگر خدای ناکرده هنگام برگزاری کلاس زلزله اتفاق افتاد، دانش‌آموز بتواند براساس استانداردهای تعریف شده پناه‌گیری کند و برای حفاظت از خود اقدامات لازم را انجام دهد.»

رضایی ادامه داد: «بر همین اساس، مربیان سازمان دانش‌آموزی و جمعیت هلال احمر با همکاری و همراهی مربیان پرورشی و مدیران آموزشگاه‌ها، نسبت به ارائه آموزش‌های لازم در این زمینه اقدام می‌کنند. البته در کتاب آمادگی دفاعی نیز به این آموزش‌ها اشاره شده است و این کتاب نکات مهمی را می‌تواند در اختیار دانش‌آموزان عزیز قرار دهد.»

وی در تشریح جلسه هماهنگی بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله و ایمنی که در سازمان دانش‌آموزی برگزار شد،‌ گفت: «نکات مهمی میان اعضای ستاد برگزاری رد و بدل شد و در بسیاری از اصولی که باید در برگزاری مانور رعایت شود به تفاهم رسیدیم. طرحی که در حال حاضر درخصوص برگزاری این مانور وجود دارد، بسیار ارزشمند است و نباید از ثمرات آن غافل بود.»

وی در ادامه با اشاره به شعار امسال این مانور یادآور شد: «شعار امسال نیز همانند سال‌های گذشته است و تغییری در آن شاهد نیستیم. بر این اساس، "مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور" به‌عنوان شعار نهایی انتخاب شده است.»

معاون فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی خاطرنشان کرد: «در این مانور هر کدام از ارگان‌های شرکت‌کننده دارای نقشی هستند. برای مثال، بحث آموزش در حوزه فعالیت‌ها و مسئولیت‌های جمعیت هلال احمر، بخش دبیرخانه اجرایی و ابلاغ بخشنامه‌ها در حوزه مسئولیت مدارس و همچنین اتخاذ تمهیدات برای مشارکت و فعالیت مدارس در اختیار سازمان دانش‌آموزی است. بخش اطلاع‌رسانی هم بر عهده سازمان صداوسیما است و ارگان‌ها و سازمان‌های دیگری که در این ستاد حضور دارند به‌نحو احسن باقی نقش‌هایی که به آن‌ها سپرده شده است را اجرا می‌کنند.»

رضایی در پایان با اعلام این خبر که در روز برگزاری مانور سراسری زلزله، برخی آموزش‌ها در زمینه مقابله سیل به دانش‌آموزان داده می‌شود، اضافه کرد: «امسال مبحث مهمی در دستور کار ما قرار گرفت و این مبحث توجه ویژه به سیل است. با توجه به سیل‌خیز بودن ایران و سیل‌های چندسال اخیر که در کشور جاری شده است و همچنین عدم آموزش دانش‌آموزان در این زمینه، قصد داریم محتوای آموزشی را در اختیار مربیان قرار دهیم تا در روز مانور، بخشی از روش‌های مقابله با سیل را به دانش آموزان آموزش دهند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار