مشاور دبیرستان دخترانه سما رودهن:

نقش حیاتی تعامل خانواده و مدرسه برای گذر مطلوب از دوره نوجوانی

رودهن (پانا) - مشاور دبیرستان دخترانه سما آموزش و پرورش رودهن، نقش خانواده و مدرسه و تعامل مثبت این دو را در گذر مطلوب و‌ مثبت از دوره نوجوانی و رشد تکاملی او‌، بسیار موثر و‌ حیاتی برشمرد.

کد مطلب: ۱۳۱۸۱۰۶
لینک کوتاه کپی شد
نقش حیاتی تعامل خانواده و مدرسه برای گذر مطلوب از دوره نوجوانی

آرزو شکری مشاور دبیرستان دخترانه سما آموزش و پرورش رودهن در گفت‌وگو با پانا بیان کرد: «دوره‌ای از جریان تدریجی زندگی را نوجوانی می‌گویند که با تحول عمیق در جسم و روان و قدرت تجسم و تخیل بسیار زیاد همراه است، در واقع نوجوانی دوره انتقال از مرحله آخر کودکی به مرحله کمال است.»

وی در ادامه افزود: «مهمترین تحولات شامل نگرانی‌های ناشی از بلوغ، توجه به هویت، بی‌ثباتی، زود‌رنجی، کم‌رویی، تصورات‌، تخیلات، مخالفت‌جویی، جلب توجه و دیگر موارد می‌شود که همگی این‌ها جای تامل و بررسی‌های علمی و اصولی دارد.»

شکری تصریح کرد: «آشفتگی نوجوان اغلب مربوط به جنبه فیزیولوژیکی و محیط است، اما نگرانی والدین بیشتر درباره خودسر شدن فرزندشان است، که برای حل این مشکل استفاده از راه‌حل منطقی و عملی نیاز است؛ یعنی در مرحله آغازین، خانواده وظایف خود را بداند و‌ کاملا به آن‌ها آگاه باشد، به مقتضیات این دوره آشنایی داشته باشد تا بتواند نوجوان را درک کند تا با رفتار و کلامی نادرست زمینه‌های تنش را بین خود و نوجوان ایجاد نکند.»

این مشاور در ادامه اظهار کرد: «در مرحله دوم، آموزش و پرورش نیز راهکارهایی همچون پیوند ارتباط موثر، ایجاد فرصت‌های مناسب شناخت و توجه به ویژگی‌های این دوره، برگزاری جلسات آموزشی برای خانواده‌ها و‌ دانش‌آموزان نوجوان، فرصت‌هایی را فراهم می‌کند که خانواده‌ها و نوجوانان به شناخت جامع‌‌تر و کامل‌تری پیرامون این دوره برسند.»

شکری خاطرنشان کرد: «در مرحله آخر این نوجوان است که با ورزش‌کردن، توجه به خواب، خوراک و مطالعه می‌تواند شرایط را به‌حالتی مطلوب برساند تا دچار تعارضات دوران نوجوانی نشود.»

دانش‌آموز خبرنگار: ویدا آزادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار