مدیر آموزش و پرورش کلات:

مدرسه‌سازی و مدرسه یاری باید تبدیل به یک فرهنگ عمومی شود

کلات (پانا) - مدیر آموزش و پرورش شهرستان کلات عنوان کرد مدرسه‌سازی و مدرسه یاری باید تبدیل به یک فرهنگ عمومی شود.

کد مطلب: ۱۳۱۷۴۳۶
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه‌سازی و مدرسه یاری باید تبدیل به یک فرهنگ عمومی شود

رمضان پروانه مدیر آموزش و پرورش شهرستان کلات در گفت و گو با پانا گفت: «بحث خیرین و خیررسانی در متون دین اسلام آورده شده است و جزو فرهنگ ما ایرانیان محسوب می شود و باید در راستای توسعه این فرهنگ باارزش تلاش کنیم. خوشبختانه در شهرستان کلات خیرین مدرسه یار کمک های بسیار خوبی در زمینه های آموزشی، پرورشی و عمرانی به این دستگاه داشته اند و باید تلاش کنیم تا با تکریم این عزیزان این گونه فعالیت ها تداوم داشته باشد؛ چرا که می تواند امیدی برای تلاشگران و فعالان این عرصه باشد تا از این طریق بتوانند مسیر و راه را ادامه دهند.»

وی بیان کرد: «در سه سال اخیر خیرین مدرسه ساز با حضور مداوم و مشارکت در ساخت و ساز مدارس توانسته اند خدمات شایسته‌ای را به دانش آموزان و آینده سازان شهرستان مرزی و کم برخوردار کلات ارائه کنند.»

رمضان پروانه، همچنین ضمن تشکر از خیرین عزیز مدرسه ساز و مدرسه یار اظهار کرد: «تلاش خیرین برای رفع کمبود‌ها مثال زدنی بوده است. در حوزه پرورشی؛ کمک هایی همچون برگزاری جشن تکلیف برای دانش آموزان دختر پایه سوم سراسر شهرستان، تهیه چادر نماز ،لوازم ورزشی و ... و در حوزه عمرانی؛ مشارکت در احداث مدارس، کمک به مسائل عمرانی مدارس همچون گازکشی، ساخت و سازهای کوچک مانند محوطه سازی، دیوارسازی، رنگ آمیزی کلاس های درس و... و در حوزه آموزش؛ کمک هایی همچون تهیه ملزومات و بسته ها و وسایل کمک آموزشی،کمک به برگزاری کلاس های کنکور، تهیه تبلت، سیستم صوتی، دیتا و پروژکتور، کامپیوتر، کیف، لوازم التحریر، ملزومات آزمایشگاهی و...از جمله اقدامات چشمگیر با کمک این عزیزان بوده است.

پروانه گفت: در چند سال گذشته با توجه به مسایل اقتصادی خانواده ها و شیوع ویروس کرونا در سطح جامعه، تلاش‌های بی وقفه‌ای انجام شد تا بهترین خدمات پروژه‌ها و فضا‌های آموزشی استاندارد در اختیار دانش آموزان شهرستان کلات قرار داده شود. همه این خدمات روی این اصل بوده است که دانش آموزان، آینده سازان این کشور هستند و باید در محیطی امن، آرام و به دور از هرگونه دغدغه مشغول به تحصیل شوند، از آموزش باز نمانند و آسیب های اجتماعی نیز کاهش یابد.»

رمضان پروانه در پایان خاطر نشان کرد: «کار خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار می تواند کمک کار نظام حکومتی ما در دین اسلام باشد و از آن و امور خیر می توانیم در تمامی بخش ها استفاده کنیم و از هرگونه کمکی که بتواند ما را در راستای رسیدن به اهدافمان در راستای شتاب در مسیر تحول و نهادینه شدن سند تحول بنیادین یاری کند، استقبال خواهیم کرد و دستان تمام خیرین بزرگوار را به گرمی می فشاریم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار