توزیع بیش از ۱۲۶ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در جایگاه‌های سوخت اردبیل

اردبیل (پانا) - مدیرعامل شرکت گاز اردبیل از تحویل بیش از ۱۲۶ میلیون متر مکعب گاز طبیعی در جایگاه‌های سوخت CNG این استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۱۵۸۲۲
لینک کوتاه کپی شد
توزیع بیش از ۱۲۶ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در جایگاه‌های سوخت اردبیل

میرسعید سید متین، مدیرعامل شرکت گاز اردبیل با اشاره به اینکه جایگزینی گاز طبیعی با سوخت های فسیلی علی الخصوص در صنعت حمل و نقل یکی از راهکارهای برون رفت از بحران‌های زیست محیطی در شهرهای پرجمعیت است، ادامه داد: اتومبیل ها منبع اصلی آلودگی در شهرهای پرجمعیت هستند و سهم بخش حمل و نقل در انتشار آلاینده ها در شهرها حدود ۷۰ درصد است که این سهم نیز عمدتاً ناشی از مصرف سوخت‌های فسیلی است.

وی جایگزینی گاز طبیعی در استان را یکی از رویکردهای صنعت گاز عنوان کرد و گفت: رویکرد دولت در جایگزینی گاز طبیعی به جای سوخت‌های فسیلی در صنعت حمل و نقل قطعاً علاوه بر کاهش آلودگی‌های زیست محیطی فواید متعددی را برای کشور به همراه داشته است که کاهش واردات بنزین، کاهش هزینه های دولت در بخش حمل و نقل و ... نمونه ای از فواید این طرح به شمار می رود.

مدیرعامل شرکت گاز استان توزیع ۱۲۶ میلیون و ۵۴۹ هزار مترمکعب گاز طبیعی به جایگاه‌های CNG استان را گام مهّمی در تحقق اهداف زیست محیطی دانست و گفت: از این میزان گاز تحویلی، بیش از ۱۱۴ میلیون مترمکعب مربوط به جایگاه‌های داخل شهری و بیش از ۱۲ میلیون مترمکعب مربوط به جایگاه‌های بین راهی است که نسبت به مدت مشابه سال قبل به میزان ۴ درصد افزایش داشته است.

سید متین توسعه کمی و کیفی جایگاه‌های سوخت گاز طبیعی را یکی از اهداف استراتژیک صنعت گاز در بخش حمل و نقل دانست و افزود: در حال حاضر ۷۰ جایگاه CNG در استان در توزیع گاز فعالیت دارند که از این تعداد ۲۴ جایگاه دو منظوره و ۴۶ جایگاه تک منظوره هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار