امام جمعه شهرستان پردیس :

نقش حُسن خلق در اداره جامعه بسیار مهم است

پردیس (پانا) - امام جمعه شهرستان پردیس با اشاره به ولادت حضرت رسول اکرم(ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع)، نقش حُسن خلق در اداره جامعه را بسیار مهم دانست تا جایی که یکی از مهم‌ترین علت‌های پیروزی پیامبر(ص) اخلاق حسنه ایشان بود که دیگران را جذب می‌کر .

کد مطلب: ۱۳۱۵۶۵۰
لینک کوتاه کپی شد
نقش حُسن خلق در اداره جامعه بسیار مهم است

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین حسینی در مراسم عبادی نماز جمعه شهر پردیس، با اشاره به 26 مهر روز تربیت بدنی و ورزش و آغاز هفته تربیت بدنی و ورزش، اظهار کرد: یکی از وظایفی که جامعه ورزشی اعم از ورزشکاران و مدیران ورزشی برعهده دارند این است که معنویت را در خود تقویت کرده و همان را از طریق الگو بودن برای جامعه تزریق بکنند.

وی ادامه داد: چون آن ورزشکاری که از طریق ورزش و هنرمندی به جایگاهی رسیده است قطعاً طرفدارانی نیز پیدا می‌کند که باید تلاش کند از این فرصت استفاده کرده و جوان‌های دیگر را به خداوند نزدیک بکند.

امام جمعه شهرستان پردیس با بیان این مطلب که ورزشکاران غیور کشورمان باید ارزش‌ها و معنویاتی را که فراگرفته اند در خارج از کشور به نمایش بگذارد، تصریح کرد: این ورزشکارانی که در این نظام رشد پیدا می‌کنند و با حمایت و تشویق‌های این مردم به مقاماتی می‌رسند و در میدان‌های ورزشی دنیا حضور پیدا می‌کنند، دیگر متعلق به خودشان نیستند بلکه نماینده یک ملت غیور و با اخلاق و خودساخته هستند که باید در دنیا نمایندگی بکنند.

حجت‌الاسلام حسینی افزود: ورزشکاران خانمی که با پوشش اسلامی در مقابل چشمان مردم دنیا ورزش می‌کنند و با نامحرم دست نمی‌دهند و یا ورزشکارانی که با رژیم جعلی اسرائیل مسابقه نمی‌دهند تا او را به رسمیت نشناسند، در واقع فرهنگ ایرانی اسلامی را به دنیا مخابره می‌کنند و اینچنین ورزشکاری برای ملت عزیز ما بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به اینکه جمعیت شهرستان پردیس غالباً جوان هستند نیز گفت: جمعیت این شهرستان غالباً جوان هستند یعنی این شهرستان پر از انرژی و جویای علم و هنر و هویت و فعالیت‌های ورزشی است، اما متأسفانه شهرستان پردیس در زمینه زیرساخت‌های ورزشی نسبت به جمعیت جوان آن خیلی عقب مانده است که اگر جبران نشود قطعاً آسیب‌های جبران‌ناپذیری خواهد داشت.

وی افزود: همه مسئولین در برابر حوادث ناگواری که به علت نبود زمینه‌های ورزشی و هنری و تفریحی در جامعه به وجود بیاید مسئول خواهند بود؛ از مسئولین عزیز درخواست می‌کنم که به جوانان شهرستان بیشتر توجه کنید.

امام جمعه شهرستان پردیس با اشاره به 24 مهر روز پیوند اولیا و مربیان نیز اظهار کرد: یک جامعه ایمانی اعم از خانواده و نظام آموزشی، مسئول تربیت نسل صالح و سالم هستند و برای اینکه در این امر موفق شوند باید دو رکن تربیت یعنی «خانواده» و «نظام آموزشی» کارآمد، بطور شایسته، متعهدانه و هماهنگ در عرصه تربیت فرزندان تلاش نمایند. اگر این نسل درست تربیت شوند می‌توانند تضمین کننده بقاء مادی و معنوی جامعه ایرانی اسلامی باشند و چنین تربیتی است که افراد را برای مبارزه با طاغوت‌های درون و بیرون آماده می‌سازد و در نهایت زمینه‌ساز عصر ظهور مهدی عجل الله تعالی فرجه است.

وی با تاکید بر توجه ویژه به مدارس، گفت: باید تمام بودجه‌های فرهنگی به دانش آموزان در مدارس اختصاص یابد و تمام انرژی‌های افرادِ دلسوز در مدارس و برای دانش آموزان خرج شود.

امام جمعه شهرستان پردیس ادامه داد: اگر در اعیاد و ولادت‌ها و مناسبت‌ها تمام مدارس برنامه‌های متنوع آموزشی و فرهنگی و معرفتی و بصیرتی بگذارند و اولیای محترم هم حمایت و همراهی کنند در یک برنامه و مناسبت، 150 مدرسه برنامه اجرا کرده است و در هر مدرسه اگر هزار، تا هزار و پانصد نفر شرکت کنند، حدود 200 هزار نفر در آن برنامه شرکت می‌کنند که در هیچ برنامه‌ای این جمعیت را نمی‌توانیم در یک برنامه‌ای شرکت دهیم.

وی با اشاره به ولادت حضرت رسول اکرم(ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع)، نقش حُسن خلق در اداره جامعه را بسیار مهم دانست و گفت: حسن خلق تا جایی اهمیت دارد که یکی از مهم‌ترین علت‌های پیروزی پیامبر(ص) اخلاق حسنه ایشان بود و ایشان دیگران را با حسن خلق خود جذب می‌کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از برگزارکنندگان جشن بزرگ مهر و کرامت در شهرستان پردیس، تصریح کرد: از ستاد نماز جمعه و قرارگاه فرهنگی شهرستان و از مساجد، موکب‌ها، ادارات ورزش و جوانان، میراث فرهنگی، جامعه هنری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و اداراتی که حمایت و کمک کردند تا این جشن بزرگ «مهر و کرامت» جشن ولادت پرنور پیامبر (ص) به باشکوهی تمام برگزار شود تشکر می کنم و قدردان این همه تلاش شما عزیزان هستم.

خبرنگار: سیمین رهبریان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار