معلمان مقطع ابتدایی عامل اصلی چرخه آموزش کشور هستند

آباده (پانا) -  معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس از راه اندازی کانال هایی برای معلمان  پایه های ابتدایی و فایل‌های مدیریت کلاس درس خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۱۵۳۹۸
لینک کوتاه کپی شد
معلمان مقطع ابتدایی عامل اصلی چرخه آموزش کشور هستند

مجید بذرافکن در گردهمایی کارشناسان آموزش ابتدایی شمال فارس در آباده گفت: دوره‌ ابتدایی به عنوان پایه و اساس آموزش رسمی، نقش زیاد در پرورش سرمایه های انسانی جامعه بر عهده دارد .

وی با تصریح اینکه کیفیت کار آموزشی مهم است، بیان کرد:ما در برابر دانش آموزان وبچه های وطنمان مسئول هستیم و لازم است تا با مسولیت پذیری بالا هر کاری از دستمان بر می آید انجام دهیم.

بذرافکن گفت: امید را باید در دل مردم زنده کرد، که همه مردم به مدارس اعتماد کنند، در ثبت نام به فکر بهترین مدارس نباشند، بدانند همه مدارس در سطح عالی هستند وباید همه شرایط در مدارس یکسان باشد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل استان فارس با اشاره به آموزش فلسفه تربیت گفت: در اواخر مرداد ماه کانال گلهای باغ زندگی، برای اولیا دانش آموزان ورودی پایه اول راه اندازی شد که بسیار موثر بود وحافظه دیداری، شنیداری، ومیزان تمرکز بچه ها را بالا برد و نزدیک ۳۰ هزار کلاس اولی در کانال عضو شدند وحدود ۵۰ هزار بازدید کننده داشته که تعدادی بازدید کننده از استان‌های دیگر بوده است.

بذرافکن با توضیح رویکردهای آموزشی گفت: دو رویکرد درآموزش وپرورش داریم، اول رویکرد آموزشی، دوم رویکردفرهنگی _اجتماعی که در زمینه رویکرد دوم، خواستار ایجاد زمینه برای رویکرد فرهنگی _اجتماعی در مدارس و کلاس‌های درس شد.

مجید بذرافکن با توصیه به اخلاق مداری گفت: ما باید پیرو مکتب اخلاق و معرفت باشیم تا آسیب‌های اجتماعی در جامعه ما کم شود و کاری ماندگار از خود به جا بگذاریم و در این میان کلاس‌های با تراکم بالا و استفاده از آزمون‌های هماهنگ و کتاب‌های کمک آموزشی در کلاس مخل این نوع روش تربیتی است.

گزارش: ریحانه عربشیبانی دانش‌آموز خبرنگار پانا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار