معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش ابرکوه

بهترین راه ‌جلوگیری از آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی ‌توجه به ‌نماز است

ابرکوه (پانا) -‌‌ معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش ابرکوه، بهترین راهبرد برای جلوگیری از آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی را توجه به فریضه دینی نماز عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۱۵۱۹۶
لینک کوتاه کپی شد
بهترین راه ‌جلوگیری از آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی ‌توجه به ‌نماز است

رضافلاحزاده در آیین برگزاری نماز جماعت دانش‌آموزی (طرح نور چشم) که با حضور دانش آموزان مدارس زینب، فولادگر و شهید نجاتی در امامزاده احمد ابرکوه و همزمان با مدارس سراسر کشور برگزار شد، ضمن تبریک هفته وحدت با اشاره به حدیث نبوی«جعَلَ اللهُ جَلَّ ثَنائه قُرَّةَ عَینی فِی الصَّلاةِ: خداوند نور چشم مرا در نماز قرار داده است» در راستای عملیاتی کردن برنامه‌ها و مجموعه فعالیت‌های حوزه اقامه نماز معاونت پرورشی و فرهنگی، تحت عنوان «طرح نور چشم» اظهار کرد: این طرح به منظور فرهنگ‌سازی برای توجه جدی و ویژه به برگزاری نماز جماعت در مدارس سراسر کشور برگزار خواهد شد و آغاز آن، امروز با برگزاری یک نماز جماعت سراسری در کشور است.

امام جمعه ابرکوه در این مراسم با اشاره به تاثیرگذاری نماز جماعت در اتحاد و وحدت گفت: نماز جماعت در بیداری اسلامی و هوشیاری مسلمانان نقش آفرین است.

سید ابراهیم حسینی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش درصدد است بسترهای ترویج آموزه‌های دینی در راستای اقامه نماز را در مدارس فراهم کند تا همه دانش‌آموزان به اقامه نماز ترغیب شوند، گفت: برپایی نماز در مدارس، وظیفه‌ای خطیر و بسیار حساس است.

وی در ادامه عنوان کرد: فرهنگسازی باید از مدرسه و در سنین کودکی پایه ریزی شود و نماز جایگاه ویژه و اساسی دارد و امید است تا در ابرکوه شاهد ترویج فرهنگ نورانی نماز باشیم.

حسینی در پایان ضمن اشاره به اینکه نماز باید در بین جوانان تقویت شود، افزود: نماز انسان را از خطاها و آسیب‌های اجتماعی محفوظ نگه می‌دارد و بهترین راهکار برای برگزاری نماز جماعت، توجه اولیای دانش‌آموزان و معلمان به این موضوع است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار