معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد:

ثبت ۷.۳ میلیون تردد زائران در اربعین امسال

تهران (پانا) - معاون وزیر راه و شهرسازی از ثبت ۷.۳ میلیون تردد زائران در اربعین امسال خبر داد و گفت در اربعین امسال ۶۵ درصد از سفرهای با خودروهای شخصی انجام شد.

کد مطلب: ۱۳۱۴۹۷۲
لینک کوتاه کپی شد
ثبت ۷.۳ میلیون تردد زائران در اربعین امسال

شهریار افندی‌زاده در آیین تجلیل از دست اندرکاران پروازهای اربعین حسینی، اظهار داشت: از اردیبهشت امسال فعالیت ستاد اربعین برای سفر زائران در وزارت راه و شهرسازی آغاز شد، وظیفه وزارت راه در این بخش بسیار سنگین بود و جابجایی زائران نیازمند اقدامات گسترده ای بود.

وی ادامه داد: دوره اجرای طرح اربعین از 11 تا 31 شهریور بود که در این راستا مرزهای مهران، شلمچه، چزابه، خسروی، تمرین و باشماق در بخش زمینی فعال بود.

وی با یادآوری اینکه طی 3 هفته باید حدود 7 میلیون سفر رفت و برگشت انجام می شد، گفت: در مجموع 7 میلیون و 305 هزار تردد مسافران در ایام اربعین امسال ثبت شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: سفرهای اربعین از 7 شهریور آغاز شد و اوج سفر های خروجی مربوط به روزهای 17 و 18 شهریور بود.

افندی زاده با اشاره به برنامه ریزی برای افزایش ظرفیت محورهای غربی برای تسهیل تردد زائران اربعین، اضافه کرد: در این راستا محور ایلام- مهران چهارخطه شد و در مجموع حدود65 درصد از سفرهای اربعین امسال از طریق خودروهای شخصی انجام شد.

وی همچنین به انجام 2431 پرواز در ایام اربعین، اضافه کرد: در بخش حمل و نقل هوایی، با دستور وزیر راه و شهرسازی 6 میلیون تومان برای پروازهای رفت و برگشت اربعین تعیین شد.

خدمات‌رسانی به 1500 پرواز در روز

حمیدرضا سیدی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نیز در این مراسم اظهار کرد: شرکت فرودگاه‌ها دو ماموریت دارد؛ ساخت و بهره برداری از فرودگاه ها و کنترل ترافیک هوایی. ماموریت دوم با استفاده از 112 سامانه مستقر در سطح کشور با حدود 900 نفر کارمند شرکت فرودگاه ها انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه در شبانه روز حدود 1500 پرواز در آسمان کشور مدیریت می شود، تصریح کرد: علاوه بر این روزانه صدها پرواز نظامی، امدادرسانی و... توسط شرکت فرودگاه‌ها مدیریت می شود.

وی افزود: در اربعین امسال، پروازها مانند پروازهای حج بدون حاشیه و در بهترین وجه انجام شد. حدود 140 هزار زائر اربعین در فرودگاه‌های کشور به عراق منتقل شدند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: در فرودگاه امام (ره) خدمت ناوبری هوایی به 1528 پرواز در ایام اربعین ارائه شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار