رونمایی از 100 عنوان کتاب دانش‌آموزی در روز جهانی کودک در شیراز

شیراز (پانا) - در راستای بزرگداشت روز جهانی کودک، در همایش هنر و اندیشه چکاوک از 100 کتاب کودک رونمایی می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۱۴۹۱۹
لینک کوتاه کپی شد
رونمایی از 100 عنوان کتاب دانش‌آموزی در روز جهانی کودک در شیراز

دبیر انجمن ادبی چکاوک با اشاره به اینکه سعی شده است با قرار دادن هنرمندان بزرگسال در کنار خردسالان و کودکان برای انجام تالیفات مشترک، معضل شکاف نسل‌ها را تا قدری که در توانش بوده، از میان برداریم، گفت: کارهای اشتراکی کودک و والد از دیگر خلاقیت‌های این انجمن است که بازتاب بسیار خوبی داشته است.

صفورا کاظمی، با معرفی انجمن ادبی چکاوک گفت: این انجمن از انجمن‌های پویا و نوآور در زمینه فرهنگی است که در سال‌های گذشته با نگرش به کودکان و نوجوانان، افزون بر شناسایی توانمندی‌های آشکار و پنهان آنان، زمینه شکوفایی‌شان را فراهم ساخته است و یکی از نوآوری‌های این انجمن، آموزش و بارورسازی توانمندی ادبی دانش‌آموزان است.

انجمن ادبی چکاوک با همکاری آموزشگاه سرای هنر و اندیشه، برخی از دانش آموزانی که شامل آسیب‌های اجتماعی ناخواسته شده‌اند، شناسایی و در تالیف و تصویرگری کتاب کودک مشارکت داده و همچنین در حرکتی زیبا از دانش‌آموزی روشندل برای تصویرگری کتاب کودک کمک گرفته است.

کاظمی با اشاره به این که تاکنون بیش از ۱۵۰ عنوان کتاب کودک از دانش‌آموزان عضو انجمن چکاوک منتشر شده است، که ۵۰ عنوان آن در روز قلم از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس رونمایی شد.

وی ادامه داد: ۱۰۰ عنوان دیگر از این کتاب‌ها که کار مشترک انجمن ادبی چکاوک و سرای هنر و اندیشه است و توسط انتشارات کتیبه نوین به چاپ رسیده است در روز جهانی کودک از سوی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس، پژوهشکده معلم اداره کل آموزش و پرورش فارس و مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز رونمایی می‌شود.

دبیر آموزش و پرورش در پژوهشکده معلم اداره کل آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد: این انجمن تاکنون بیش از ۲۰ همایش ادبی و جشنواره ملی را در مراکز استان‌ها، شهرستان‌ها و روستاها با عناوینی همچون روز قلم، بزرگداشت سردار شهید حاج عبدالله اسکندری، بزرگداشت سردار خلبان شهید علیرضا حراف، بزرگداشت کوچکترین شهید استان فارس دانش آموز حیدر شهیدی ، رونمایی ۵۰ عنوان کتاب کودک ، شب شعر عاشورا، بزرگداشت پیشکسوتان ادب و هنر، معلم، مادر، شب یلدا، شب نشینی با ادیبان این سرزمین، درختکاری، جشنواره ملی شهریار دلها، جشنواره ملی بلوط های زاگرس زیبا ، جشنواره ملی نفس های آبی آسمان، جشنواره ملی زمین تنها زیستگاه بشری، جشنواره ملی یوز، ایران، امید، جشنواره ملی هوبره یکه تاز کویر، جشنواره ملی اردبیل همیشه سبز، جشنواره ملی فردای آبی ارومیه، جشنواره ملی ارسباران حریر سبز ایران، جشنواره ملی قطرویه جان زمین و ... را در راستای شناسایی و شکوفایی دانش‌آموزان شاعر، نویسنده و هنرمند برگزار کرده است.

آیین رونمایی از 100 عنوان کتاب کودک و نوجوان در روز 21 مهرماه، همزمان با هفته کودک، از ساعت 17 تا 20 در شیراز، و در محل اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار