احیا و حفظ فرهنگ و آیین‌های بومی محلی در مدارس بر شناخت و معرفت دانش‌آموزان می‌افزاید

بوشهر(پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت یکی از برنامه‌ها در آموزش و پرورش استان و به تبع آن در سطح شهرستان‌ها، مناطق و روستاها ، احیا و حفظ فرهنگ و آیین‌های بومی محلی است .

کد مطلب: ۱۳۱۴۸۰۲
لینک کوتاه کپی شد
احیا و حفظ فرهنگ و آیین‌های بومی محلی در مدارس بر شناخت و معرفت دانش‌آموزان می‌افزاید

مهدی عباسیان اظهار کرد: ورزش در حفظ سلامت جسم و روان و تندرستی اهمیت و مزایای زیادی دارد . دانش آموزان امروز آینده سازان جامعه فردا هستند که باید به شیوه های گوناگون در تربیت و پرورش آنها کوشید به همین دلیل دانش آموزان در مدارس از توان علمی و مهارتهای ورزشی ، مربیان ورزش بهره می گیرند .

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: یکی از برنامه ها در آموزش و پرورش استان و به تبع آن در سطح شهرستانها و مناطق و روستاها ، احیا و حفظ فرهنگ و آیین های بومی محلی است .

عباسیان افزود: با انعقاد تفاهم نامه ی نوع همکاری با هیئت ورزش روستایی و بازی های بومی محلی استان ، در صدد ترویج انواع بازیی های بومی محلی هستیم زیرا گسترش فرهنگ و آیین های بومی محلی بر میزان شناخت و معرفت فرهنگی دانش آموزان می افزاید .

سعید اسماعیلی رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی های بومی محلی استان بوشهر گفت: ورزش روستایی و بازی های بومی محلی بسیار آموزنده و پرنشاط است که وقتی به درستی انتخاب شوند ، اولین قدم صحیح در مسیر حرکت به سوی سلامتی برداشته می شود مزیت آن سهولت دسترسی به منابع و امکانات موجود در طبیعت ، استفاده بهینه از برنامه ریزی و مدیریت زمان است .

اسماعیلی افزود: با داشتن 198 خانه ورزش در استان که از این مجموع حدود تعداد 15 خانه ورزش در مدارس ایجاد شده که در خدمت ورزشکاران و علاقمندان به ورزش است .

او گفت: آنچه که در خانه های ورزش ارایه می شود شامل رشته هایی است که برای تمام گروه های سنی ، بویژه دانش آموزان مفید است و برگزاری جشنواره های آیینی توجه جدی به بازی های بومی محلی است.

اسماعیلی تصریح کرد: مسابقه های جام پرچم یکی از منابع استعداد یابی بشمار می آیند . جذب بیشتر دانش آموزان در فعالیت های ورزشی ، همکاری در طرح ساختار قامتی و دوره های آموزشی برای مربیان ورزشی مدارس از برنامه های در سال جاری است .

اسماعیلی خاطر نشان کرد: انعقاد تفاهم نامه فی مابین اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر و هیئت ورزش روستایی و بازی های بومی محلی استان بر میزان همکاری ها می افزاید .

صادق عبدالهی رئیس اداره تربیت بدنی و فعالیت های ورزش آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار کرد: هم افزایی و ایجاد وحدت رویه برای تحقق هدف های مشترک فرهنگی و تربیتی در جهت تعالی دانش آموزان باعث رشد و اعتلای برنامه های ورزشی و تاثیر آن در جامعه می شود .

او افزود: از خصوصیات بارز فعالیت های ورزشی دانش آموزان در مدارس ، آموزش و آموختن مطالب به روز ، محتوای مناسب و مهارتهایی است که آنها را برای زیستن بهتر در آینده مهیا می کنند .

عبدالهی گفت: دوره های آموزشی ضمن خدمت داوری بازی های بومی محلی برای مربیان ورزشی برگزار می شود. همچنین برای برگزاری جشنواره های ورزش روستایی و بازی های بومی محلی و استعدادیابی بیشتر در حوزه دانش آموزی ، فضا و سالن های ورزشی در اختیار ورزشکاران روستایی گذارده می شود.

عبدالحسین صادقی سرپرست هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی شهرستان بوشهر گفت: گسترش دامنه همکاری بیشتر آموزش و پرورش و هیئت ورزش روستایی و بازی های بومی محلی در مدارس موجب ارتقا توان ذهنی و جسمی دانش آموزان می شود همکاری متقابل نیروهای انسانی و آموزش دیده بر غنای تربیت و سلامت افراد و نشاط در جامعه می افزاید .

صادقی گفت: نظر به اهمیت پایداری ورزش در روستاها ، تیم های ورزشی دانش آموزی در مدارس شکل گرفت و دانش آموزان در جام پرچم مشارکت کردند .

خبرنگار: یانا عرفان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار