معاون پرورشی‌ دبستان ولی محمدی ملارد در گفت‌وگو با پانا:

ایجاد ارتباط مناسب مربیان پرورشی با دانش‌آموزان‌ کلید پیشرفت در تربیت است

می‌توان با ایجاد یک رابطه عاطفی خوب بین کادر مدرسه و دانش‌آموزان و شرکت مربیان در فعالیت‌های دسته‌جمعی دانش‌آموزان، مدرسه را به محیطی با نشاط و امن تبدیل کرد

ملارد (پانا) - معاون پرورشی دبستان ولی‌محمدی و کارشناس ارشد رشته مشاوره آموزش و پرورش ملارد تاکید کرد مهم‌ترین عامل پیشرفت تربیتی دانش‌آموزان ‌ارتباط مناسب با آن‌ها از طریق فعالیت‌های ورزشی، گروهی و مذهبی است.

کد مطلب: ۱۳۱۴۷۴۳
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد ارتباط مناسب مربیان پرورشی با دانش‌آموزان‌ کلید پیشرفت در تربیت است

مرتضی طیب، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد مشاوره خانواده و معاون پرورشی دبستان ولی‌محمدی آموزش و پرورش ملارد از برگزاری طرح تربیتی ورزشی در این دبستان خبر داد و به پانا گفت: «اشتراک این تجربه ورزشی تربیتی با سایر همکاران در مدارس دیگر می‌تواند به‌عنوان یک راهکار تربیتی موثر عمل کند؛ در این طرح، همراه با دانش‌آموزان دبستان ولی‌محمدی صفادشت چند زنگ ورزش جذاب و سرشار از نکات تربیتی را سپری کردیم، هم دانش‌آموزان زنگی شاد و مفرح را تجربه کردند و هم من به‌عنوان معاون پرورشی توانستم به اهداف خودم که عبارت از احترام به سایر دانش‌آموزان، افزایش روحیه تعاون و همکاری و رعایت اصل ادب و اخلاق در ورزش است، دست پیدا کنم.»

وی بیان کرد: «رابطه معاونان و مربیان پرورشی با شاگردان در پیشبرد اهداف تربیتی بسیار تأثیرگذار است، این رابطه اگر بر مبنای اصول صحیح برقرار شود، ماندگار، صمیمانه و اثربخش خواهد بود. یک مربی خوب باید قدرت برقراری یک ارتباط عاطفی مناسب با توجه به شخصیت دانش‌آموز را داشته باشد به‌طوری که دانش‌آموزان مشکلات و مسائل خود را با مربیان در میان بگذارند.»

طیب افزود: «بدون شک برخورد نامناسب یک مربی سبب تحقیر دانش‌آموز، درس‌گریزی و بی‌توجهی او نسبت به مباحث تربیتی مطرح شده خواهد شد.»

این کارشناس ارشد مشاوره خانواده گفت: «لازم است در مدارس معلمان در مباحث تربیتی، همکاری با معاونان و مربیان پرورشی همکاری لازم را داشته باشند؛ زیرا اگر معلم تنها ارتقای درسی یا انضباطی یک دانش‌آموز را مدنظر داشته باشد و به پایه تربیتی، اعتقادی او توجهی نکند، هیچ‌گونه تاثیر پرورشی و شخصیتی بر دانش‌آموز نخواهد گذاشت.»

طیب اظهار کرد: «لازم است بین معلمان و دانش‌آموزان رابطه عاطفی باشد؛ به عنوان مثال می‌توان این مورد را با مشارکت در زنگ ورزش دانش‌آموزان و بازی کردن فوتبال به همراه آن‌ها ایجاد کرد. بی‌شک هنگام بازی می‌شود نکات تربیتی مدنظر را با مهربانی تمام و سعه صدر مربی به متربیان منتقل کرد.»

معاون پرورشی دبستان ولی‌محمدی تأکید کرد: «برخی از معلمان قادر به برقراری رابطه عاطفی صحیح به‌دلیل جمعیت بالای دانش‌آموزان در کلاس نیستند؛ به همین دلیل این روابط را نادیده می‌گیرند، که در این صورت می‌توان از معاونان و مربیان پرورشی حاضر در مدرسه کمک گرفت تا کنار دانش‌آموزان در نماز جماعت، اردوها و مسابقات ورزشی شرکت کنند، از سوی دیگر رابطه معلم و والدین باید رابطه نزدیکی باشد و برای تکمیل مباحث تربیتی باید خانواده‌ها نیز به این موضوع اهتمام ورزند.»

طیب خاطرنشان کرد: «می‌توان با ایجاد یک رابطه عاطفی خوب بین کادر مدرسه و دانش‌آموزان و شرکت مربیان در فعالیت‌های دسته‌جمعی دانش‌آموزان، مدرسه را به محیطی با نشاط و امن تبدیل کرد و با جلوگیری از ایجاد استرس در دانش‌آموزان، آنها را نه تنها از درس و مدرسه گریزان نکرد بلکه از علاقه و شور و شعف به وجود آمده در آن‌ها در مسیر رشد تربیتی و اعتقادی بهره برد.»

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار