مدیرکل آموزش و پرورش البرز:

هفته ملی کودک فرصتی برای توجه کردن به حقوق کودکان است

کرج (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت هفته ملی کودک فرصتی برای توجه کردن به حقوق کودکان است که نباید نسبت به آن بی‌توجهی کرد.

کد مطلب: ۱۳۱۴۷۰۳
لینک کوتاه کپی شد
هفته ملی کودک فرصتی برای توجه کردن به حقوق کودکان است

علی حجرگشت، مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در مراسم نواختن زنگ ملی هفته کودک که در دبستان دخترانه 13 آبان آموزش و پرورش ناحیه یک کرج برگزار شد، افزود: تقویت روحیه کودکان و ایجاد فضای پویا و با نشاط با اجرای برنامه‌های متنوع به زبان قصه گویی، کتاب ، نمایش و برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: هرساله این جشن مورد استقبال خوب کودکان و خانواده‌های آنان قرار می‌گیرد که منجر به ایجاد فضایی شاد همراه با سرگرمی و آموزش نکات تربیتی و بهداشتی می‌شود.

حجرگشت با اشاره به اینکه یادگیری در سنین پایین بهتر صورت می‌گیرد، یادآوری کرد: باید کودکان را به سمت مطالعه کردن و کتاب خواندن سوق داد.

وی تصریح کرد: کودکان سرمایه‌ عظیم اجتماعی و محور توسعه همه‌جانبه به‌خصوص عرصه‌های فرهنگی در جامعه‌ هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش ادامه داد: هفته ملی کودک فرصتی بسیار مناسب برای افزایش توجه بزرگسالان به حقوق کودکان و تعامل و همفکری با متولیان و متخصصان تربیتی برای ارتقای کمی و کیفی خدمات فرهنگی به کودکان است.

حجر گشت اضافه کرد: توجه به نیازهای فرهنگی کودکان و ارائه خدمات فرهنگی متناسب با ذائقه و نیازهای روحی آنان تاثیر بسیاری در حفظ و ارتقای فکری و بهره‌وری این سرمایه‌های اجتماعی دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان در پایان از دختران ایران به عنوان دخترانی عفیف و متدین یاد کرد و گفت: دختران امروز مادران آینده این سرزمین هستند و همه کسانی را که امروز در این برنامه می‌بینید روزی در همین مدارس درس خوانده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار