معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌ رضوی:

بزرگترین کارکرد مدارس، کارکرد پرورشی و تربیتی است

مشهد (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌ رضوی عنوان کرد بزرگترین کارکرد مدارس، کارکرد پرورشی و تربیتی است و بزرگترین آسیبی که در این دو سال کرونا به دانش‌آموزان وارد شد، دوری از پرورش و تربیت است.

کد مطلب: ۱۳۱۴۰۵۴
لینک کوتاه کپی شد
بزرگترین کارکرد مدارس، کارکرد پرورشی و تربیتی است

حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین پورثانی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در همایش مدیران متوسطه اول و دوم گفت: ماه مهر پس از دو سال کم فروغی، امسال با شهادت امام رضا (ع) آغاز شد و یک مهر رئوفانه توسط دانش آموزان استان رقم خورد.

وی افزود: بیش از دو هزار دانش آموز ابتدای مهر را با خدمت به زوار امام هشتم آغاز کردند. به طوری که رسانه ها برای به تصویر کشیدن این کار بزرگ عاجز ماندند. مهر امسال تفاوتی با سال های قبل دارد؛ زیرا در این دو سال شرایط اجتماعی طوری رقم خورد که دانش آموزان از فضای مدرسه دور بودند.

پور ثانی اظهار کرد: بسیاری از ما مدارس را یک فضای آموزشی می بینیم اما امروز به همه ما ثابت شد بزرگترین کارکرد مدرسه، کارکرد پرورشی و تربیتی است. امروز به صحبت تمام روانشناسان، بزرگترین آسیبی که نصیب دانش آموزان پس از دو سال کرونا شده است، دوری از اجتماع و نبود کارکرد تربیتی مدرسه است.

ادامه داد: در سند تحول بنیادین که به عنوان عالی ترین سند آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران است، چیزی به نام آموزش و پرورش وجود ندارد. در مبانی سند یک کلمه به نام تربیت وجود دارد و در این سند تحول از معلم به عنوان مربی نام برده شده است.

پورثانی خطاب به مدیران گفت: از مدرسه به عنوان کانون تربیتی محله یاد می شود. بالا بردن شور و نشاط و هویت بخشی دانش آموزان در مدرسه دو عنصر مهم تربیت است.

وی در پایان از تمام مدیران که زحمات بسیاری کشیدند و درب مدارس را به روی زائران حضرت رضا (ع) باز کردند، تشکر کرد.

خبرنگار: نرجس داعی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار