معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان:

تکریم و احترام به سالمندان باید در اولویت جامعه باشد

زنجان (پانا) - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت تکریم و احترام به سالمندان و نگهداری از آن‌ها جزو اولویت‌های جامعه و از مهمترین کارها است و حتی از کم‌ترین بی‌احترامی به سالمندان هم باید خودداری شود.

کد مطلب: ۱۳۱۳۹۸۴
لینک کوتاه کپی شد
تکریم و احترام به سالمندان باید در اولویت جامعه باشد

ابوالفضل رفیعی امروز در جلسه شورای سالمندان استان زنجان اظهار کرد: سالمندان جزو قشر محترم و آسیب‌پذیر جامعه هستند و به سالمندانی که تنها یا با خانواده و یا حتی در مراکز نگهداری و از آن‌ها سرپرستی می‌شود باید اهمیت بیشتری قائل شویم و هلال احمر و بهزیستی باید در این راستا همکاری‌های لازم را داشته باشند.

وی با تاکید بر این که حضور سالمندان، دائما همراه با خیر و برکت برای خانواده و خاندان است و با اشاره به آیات قرآن کریم خاطرنشان کرد: احترام به سالمندان و نگهداری از آنها جزو اولویت‌های جامعه و از مهمترین کارها است و حتی از کم‌ترین بی‌احترامی به سالمندان هم باید خودداری شود.

رفیعی افزود: ما هم باید پیگیری‌های لازم را انجام دهیم تا چنین فرهنگی در جامعه شکل بگیرد که از بی‌احترامی به جامعه سالمندان جلوگیری شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: سالمندان با توجه به آیات و روایات مانند انبیا در میان خانواده هستند که باید از آن‌ها حمایت شود تا احساس "اضافه بودن" نداشته باشند.

وی ابراز کرد: امیدوارم با همکاری سازمان‌های مختلف بتوانیم روند پیری جمعیت را کاهش دهیم.

رفیعی اظهار کرد: هر چند جای تأسف دارد که برخی از سالمندان، خانواده ندارند یا خانواده آن‌ها قصد دارند سالمندان را در مراکزی مانند خانه سالمندان قرار دهند اما باید با ایجاد مراکز این موضوع را پوشش دهیم.

وی افزود: امیدواریم با همکاری‌های لازم، امید به زندگی سالمندان را افزایش دهیم و بتوانیم مشکلات روحی و جسمی آن‌ها را حل کنیم.

دانش‌آموز خبرنگار: محمدجواد زاهدی‌پور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار