مدیر امامزاده سید حمزه(ع) کاشمر: 

دانش‌آموزان می‌توانند واقف باشند

کاشمر (پانا) - مدیر امامزاده سید حمزه(ع) شهرستان کاشمر گفت انسان با هزار تومان می‌تواند واقف باشد و دانش‌آموزان هم می‌توانند واقف باشند؛ به طور مثال هر دانش آموز می تواند یک تخته کلاسی برای مدرسه خودشان تهیه و وقف مدرسه کند.

کد مطلب: ۱۳۱۳۷۸۰
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان می‌توانند واقف باشند

حجت الاسلام و المسلمین سید رضا هاشمی با حضور در جلسه گفتمان دینی دبیرستان دخترانه شاهد هاجر به موضوع وقف و واقف بودن پرداخت و اظهار کرد: وقف یک صدقه جاریه است. دانش آموزان هم می توانند واقف باشند؛ به طور مثال هر دانش آموز می تواند یک تخته کلاسی برای مدرسه خودشان تهیه و وقف مدرسه کند.

وی ادامه داد: وقف فقط برای سرمایه های بالا نیست، انسان می تواند با هزار تومان هم واقف باشد. وقف می تواند وقف جان و وقف یک عزیز باشد برای اینکه امنیت در این کشور بماند.

مدیر امامزاده سیدحمزه(ع) بیان کرد: مأموران حفاظتی برای ایجاد امنیت در اتفاقات اخیر خودشان را وقف کردند، خونشان را وقف ما کردند و یکی از آثار وقف، دوری از حریص شدن است. انسان حریص می شود بر چیزی که بر او منع شده است. وقف مال دنیا یک نوع مبارزه با حریص شدن است.

هاشمی در پایان گفت: وقف وسیله‌ محبوب شدن است. مرحوم مرتضایی را کسی نمی شناخت ولی حالا مردم برای او دعا می کنند. وقف انسان را بزرگ می کند و در شهرستان کاشمر ۱۴۰۰ موقوفه داریم. از موضوعات مهمی که امروز نیاز است، وقف علم است. هر کدام از شما می تواند یک مبلغ برای وقف باشد و در مسیر وقف تبلیغ کند.

* دانش‌آموز خبرنگار: نرجس نیازی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار