بیانیه سازمان بسیج دانش آموزی كشور به مناسبت فرارسیدن بازگشایی مدارس

خبرگزاری پانا: سازمان بسیج دانش آموزی كشور به مناسبت فرارسیدن بازگشایی مدارس و بهار تعلیم و تربیت ضمن تبریك و تهنیت به همه دانش آموزان میهن اسلامی بیانیه ای را منتشر كرد.

کد مطلب: ۱۳۱۳۶۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس آموزش وپرورش پانا، در بیانیه سازمان بسیج دانش آموزی كشور آمده است:
بار دیگر شهریور ماه رخت بربست و ماه مهر، ماه كوشش و جهاد و علم افروزی، دین محوری فرارسید تا با كوشش ارزشمند دانش آموزان این مرز و بوم در سال حماسه سیاسی و اقتصادی، حماسه ای پشت حماسه دیگر خلق شود و فصلی تازه از مرافقت و همدلی و محبت و یكدلی و یكرنگی آغاز گردد .
دوباره قداست و احساس معلم بودن و اشتیاق انگیز دانش آموزی با یكدیگر عجین شده تا زمزمه محبت و ولایت تمامی مدارس ایران اسلامی را در ایجاد تمدن اسلامی رونق و جانی دوباره ببخشد.
اكنون كه در سایه سار ولایت فرهنگ منیع تعلیم و تربیت و روشنایی صفابخش جان و دل كودكان، نوجوانان و جوانان این مرز و بوم در مسیر تحول بنیادین نظام آموزشی كشور و سیر به سوی رشد و تعالی و كمال فراهم شده است آموزش و پرورش نیز برای خدمت هر چه بیشتر و استفاده از ظرفیتهای درونی با همكاری سایر بخشهای آموزشی كشور به سمت بهبود روشها و سیر به سوی وضع مطلوب و ایده آل تلاش خواهد كرد.
بی شك در این مسیر گرانسنگ و پربها كه میراث اندیشه تابناك امام راحل عظیم الشأن در تكریم منزلت معملان و استمرار این راه خلف صالح ایشان امام خامنه ای (مدظله العالی) می باشد.
هیچ یك از ابعاد دنیوی نخواهد توانست جغرافیای علم و دانش و معلم و دانش آموزی را در نهاد خود استتار كند. چرا كه ابناء بشر اگر به سعادت و فوز عظیمی دست یافته اند با همین قداست و شعاع نورانی معلم و مهر تعلیم و تربیت و پنجره های باور به آرمانها و بالاخص پدیده افتخارآفرین و غیرتمند دفاع مقدس است كه شاگردی سیدالشهدا(ع) را در گذر زمان تفسیر كردند و با اهداء خون ارزشمند خود در مسیر خودباوری و خداشناسی درخت پرثمر انقلاب را آبیاری كردند.
اكنون نیز به بركت حضور و وجود دانش آموزان دیروز است كه هم اكنون مدال افتخارآفرینی در زمینه های هسته ای، فن‌آوری های ارتباطاتی و اطلاعاتی را بر سینه خود نصب كردند و در مقاطعی نیز موجبات بخل و حسادت دشمن زبون را فراهم می كنند و چون دشمنان در این مسیر ارزشمند و عزتمدارانه جوانان دانشمند راهی نمی یابند جز به ترور و خشونت روی نمی آورند.
به طور قطع امروز و فردای ایران اسلامی به بركت همین نوجوانان عاشورایی خواهد بود و كشوری كه نوجوان عاشورایی داشته باشد می تواند در برابر فریب های دشمنان قد علم كند و در برابر حربه های آنان بایستد و بی شك هم در خلق حماسه های سیاسی و اقتصادی فرداهای پرافتخار، پیروز هر میدان مبارزه اعم از فشار اقتصادی و جنگ نرم دشمنان باشد.
به همه دانش آموزان عزیز و فرزندان معنوی نظام اسلامی توصیه می كنیم فرصت دانش آموزی را كه بزرگترین نعمت خداوند به انسانهاست، قدر بدانند و تلاشی موثر در حیطه ارتقاء بینش و دانش تا رسیدن به قله دانایی و عزتمندی را در سرلوحه افكار و آمال خویش قرار دهند, چرا كه اگر كشوری مجهز به این داشته های عظیم بشری و فكری باشد و دانش آموزان نسل سوم را در طراز انقلاب اسلامی تربیت نماید، بی شك از صراط توحیدی منحرف نخواهد شد و امانت نسل اول انقلاب را عالمانه بر دوش خواهد كشید و همچنان كه امام خمینی (ره) فرمودند مبارزات علمی در مسیر نیل به اهداف متعالی را هویت و تحقق بخشند.
بار دیگر با تبریك فرارسیدن بازگشایی مدارس به همه دانش آموزان نظام اسلامی بیعتی دوباره با آرمانهای انقلاب اسلامی رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) و 36000 شهیدان دانش آموز می بندیم تا انشاءا... این حركت تا قیامت زنده بماند تا روزی كه نسیم عشق و امید و بیداری در سراسر جهان وزیدن بگیرد و این حركت در حال وقوع است تا یك حسین دیگر.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار