دبیر جشنواره استانی تئاتر بسیج آذربایجان‌شرقی خبرداد:

انتشار فراخوان سیزدهمین جشنواره استانی تئاتر بسیج

تبریز (پانا) - دبیر جشنواره استانی تئاتر بسیج آذربایجان‌شرقی از انتشار فراخوان این مسابقات خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۱۳۵۶۷
لینک کوتاه کپی شد
انتشار فراخوان سیزدهمین جشنواره استانی تئاتر بسیج

میثم حبیبی در تشریح این خبر اظهار کرد: چندین ماه است در سعی و تلاش برای ایجاد زمینه برگزاری امسال جشنواره و جذب و تامین اعتبارات برگزاری مسابقه بودیم که متاسفانه تاکنون تحقق نیافته است .

حبیبی ادامه داد: با توجه به اینکه بسیج یک مجموعه مردم نهاد است طبیعی است که ردیف بودجه ای برای برگزاری این مراسم نداشته باشد این جشنواره عملا بدون هیچ بودجه و پشتیبانی ،صرفا با همت و ذوق هنری هنرمندان خطیر این استان برگزار می شود.

وی افزود:همچنین در ارتباط با مساعدت ارگان های فرهنگی با توجه به اینکه معمولاً اعتبارات این ارگانها صرفا تامین کننده بخشی از برنامه های خودشان است انتظاری از آنها نداریم.

وی گفت: متأسفانه در طی این سالها همسویی این جشنواره با دیگر برنامه های سراسری و استانی تاتر باعث شده تا جشنواره تاتر بسیج محجور مانده باشد که این مخالف آرمان های فرهنگی و هنری بسیج است.

وی افزود: هنرمندان این خطه همیشه پای کار بوده اند و با همت و غیرت خود و بدون هیچگونه پشتیبانی و با نازل ترین هزینه اثر فاخر تولید کرده اند که این همان جهاد است جهاد هنری، که درنتیجه مسئولین این امر با در نظرگرفتن این موضوعات و گرفتن تجربه از سنوات گذشته فکری به حال این وضعیت کرده و اهمیت ویژه ای به این موضوع بدهند تا بیننده اثرات فرهیخته و هنرمندان موفق باشیم.

میثم حبیبی در رابطه با نحوه برگزاری مسابقات توضیح داد: رویکرد امسال مسابقه به گونه ای خواهد بود که از دو اثر در بخش های صحنه ای -خیابانی بحث حمایتی خواهیم داشت و همچنین یک انتخاب از بخش صحنه ای و یک انتخاب دیکر از بخش خیابانی با موضوع ایثار و فداکاری مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

وی در رابطه با روش ارسال آثار گفت:نحوره ارسال آثار به دبیرخانه به صورت فیلم نمایش خواهد بود و ضمن طی مرحله بازبینی با همان فیلم مرحله داروی را طی خواد کرد.

وی در پایان گفت: امید است با قوّت دادن به جان نحیف تئاتر و ترویج این هنر ماندگار توسط نیروی مردمی که واژه ی بسیج به واقع زینت‌بخش آن بوده، همواره عبارت تئاتر برای همه به قوام خود باقی ماند.

لازم به ذکر است که آخرین مهلت ارسال آثار تا ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۱ خواهد بود و اولویت های موضوعی و ساختاری این جشنواره به شرح زیر است:

بازتاب فعالیت‌های بسیج در امور اجتماعی و اقتصادی، فرهنگی و هنری

* توجه ویژه به حضور مؤثر و کارآمد بسیج در اردوهای جهادی و رفع محرومیت‌زدایی از مناطق کمتر توسعه‌یافته کشور و حضور مؤثر و امدادرسانی در بلایای طبیعی

* انعکاس حضور موفق بسیج مردمی در کنترل و مهار ویروس کووید 19 و تجلی کمک به کادر درمان کشور

* معرفی چهره‌های شاخص بسیج در عرصه‌های علمی، سیاسی و فرهنگی با رویکرد برجسته‌سازی عناصر مؤثر استانی

* تبیین مؤلفه‌ها و رویکرد بسیج در برابر هجمه‌های فرهنگی و نظامی با توجه ویژه به فضای سایبرنتیک و کارکردهای مثبت و منفی شبکه‌های مجازی

* توجه به بیانیه گام دوم انقلاب و نقش مؤثر جوانان و نیروهای مخلص و متعهد انقلابی در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی

* تبیین مواضع اصولی بسیج به‌عنوان نیروی مردمی انقلاب در برابر تهدیدها و هجمه‌های نظام سلطه

* پرتره‌نگاری شهدای شاخص استان به‌عنوان الگو و اسوه

* توجه و اهتمام ویژه بر اهمیت خانواده، فرهنگ‌سازی ارزش‌ها و سنن بومی

*رویکرد متفاوت بر گونه‌های درام، مخصوصاً نگاه و رویکرد ویژه بر گونه‌ی کمدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار