هادی شکوری‌ در گفت‌وگو با پانا:

موفقیت ایران در جام جهانی برای کی‌روش اهمیت دارد

‌تیم ملی در مقابل اروگوئه و سنگال محک جدی خورد؛ مردم برای موفقیت در جام جهانی امیدوار شدند/ بازیکنان و کی‌روش روابط خیلی خوبی با هم دارند

تهران (پانا) - مدافع اسبق استقلال معتقد است تیم ملی مقابل اروگوئه و سنگال محک جدی خورده و مردم امید زیادی به موفقیت در جام جهانی دارند.

کد مطلب: ۱۳۱۲۱۵۵
لینک کوتاه کپی شد
موفقیت ایران در جام جهانی برای کی‌روش اهمیت دارد

هادی شکوری در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به تساوی تیم ملی فوتبال ایران مقابل سنگال گفت: «به اعتقاد من این دو بازی خیلی به کمک تیم ملی می‌آمد و واقعا نیاز داشتیم تا با رقبایی روبه‌رو شویم که بتواند نقاط ضعف و قوت‌مان را آشکار کند. هم اروگوئه و هم سنگال قدرتمند بودند و تنه به تنه شدن بازیکنان ما با آن‌ها باعث شد تا شبیه‌سازی شود. تیم ملی ما محک خیلی خوب و جدی خورد. شرایط بچه‌ها سنجیده شد و توانستیم آمادگی تیم و نفرات را ببینیم که کجای کاریم.»

وی افزود: «در مجموع مشخص شد که در هر دو بازی بازیکنان ما در شرایط روحی روانی خیلی خوبی قرار دارند. روابط خیلی خوبی بین بازیکنان و کی‌روش برقرار است. خدا را شکر این هماهنگی خیلی زود اتفاق افتاد. با توجه به اینکه در ماه‌های اخیر شرایط درون تیمی ما خوب نبود و وضعیت ملتهبی داشت، با آمدن کی‌روش خیلی زودتر از آنچه انتظار می‌رفت، تیم متحد و همدل شد. بالاخره او سال‌ها در ایران کارکرده بود و شناخت بچه‌ها نسبت به سرمربی باعث شد تا خیلی زود این وضعیت رو به بهبود برود. بچه‌ها با تفکراتش آشنا بودند و بازگشت به سیستم مورد علاقه کی‌روش کار سختی نبود.»

مدافع اسبق استقلال تصریح کرد: «بچه‌ها خوب به سیستم مورد نظر سرمربی برگشتند و می‌دانند چه‌کار می‌کنند. البته نباید خیلی به این نتایج دلخوش کنیم. انگلیس هم نوسان داشته و بدون شک شرایطش این طور نمی‌ماند. باید دید تا شروع جام جهانی تیم‌ها چطور خودشان را آماده نگه می‌دارند. اما انگلیس اصالتی دارد که نباید آن‌ها را دست‌کم گرفت. شرایط همه تیم‌ها یکسان است و بعد از این فیفا‌دی تقریبا تا جام جهانی دیگر بازی ندارند. باید مسئولان برای تیم ملی برنامه‌ریزی و مدیریت خوبی داشته باشند. شنیدم برای ریکاوری بازیکنان داخلی قرار است در اختیار تیم ملی باشند. این هم می‌تواند کار خوبی باشد تا مربیان بتوانند شرایط بازیکنان را از نزدیک دنبال کنند.»

هادی شکوری گفت: «معتقدم هیچ چیزی دور از دسترس نیست و می‌توانیم با یک برنامه‌ریزی درست، در جام جهانی موفق باشیم. امیدوارم حاشیه از بچه‌ها دور شود و بازیکنان در این یکی دوماه باقی‌مانده با تمرکز و آرامش بتوانند برای جام جهانی آماده شوند. کارلوس کی‌روش هم با کاریزمایی که دارد، این آرامش را زودتر می‌تواند به تیم برگرداند. در این دو بازی عملکرد تیم ملی طوری بود که مردم برای موفقیت در جام جهانی امیدوار شدند. کی‌روش هم نشان داد از گذشته‌اش درس گرفته و در رفتارش تجدیدنظر کرده است. او بی‌تفاوت نیست و با نوع قرارداد بستنش که البته اگر درست باشد، نشان داده که چقدر این کار برایش اهمیت دارد. او انگیزه‌ شخصی هم دارد که می‌تواند به ما هم کمک کند.»

ساپینتو برای درست کردن استقلال زمان می‌خواهد

وی در پایان با اشاره به وضعیت استقلال تاکید کرد: «روابط احساسی که مجیدی با بازیکنان برقرار کرده بود، زمان می‌برد تا بازیکنان با ساپینتو و تفکر جدید خودشان را وفق دهند. تیم روز به روز بهتر می‌شود. ساپینتو باید از تیمش راضی باشد. من به هم ریختگی در تیم نمی‌بینم. برگ برنده‌ پارسال که استقلال قهرمان شد، این بود که مجیدی و آجرلو از ورود حواشی به تیم جلوگیری کردند. حالا هم باید این اتفاق بیافتد. ساپینتو برای درست کردن استقلال به زمان نیاز دارد و هواداران باید صبر داشته باشند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار