در قالب طرح کشوری برگ مهر

دانش آموزان از تحویل کاغذهای باطله خود فیلم یک دقیقه ای بگیرند

قم(پانا)- دانش آموزان کاغذهای باطله و کتب مازاد خود را در قالب طرح کشوری برگ مهر، تحویل مساجد دهند و از لحظه تحویل، فیلم یک دقیقه ای بگیرند.

کد مطلب: ۱۳۱۱۶۰۴
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموزان از تحویل کاغذهای باطله خود فیلم یک دقیقه ای بگیرند

دانش آموزان کاغذهای باطله و کتب مازاد خود را در قالب طرح کشوری برگ مهر، تحویل مساجد و یا پایگاه های بنیاد خیرین حوزه علمیه قم دهند و از لحظه تحویل، فیلم یک دقیقه ای بگیرند.

طرح کشوری «برگ مهر» با هدف گسترش فرهنگ انفاق و نیکوکاری در جامعه از سوی بنیاد خیرین حوزه‌های علمیه فعال در موضوعات مختلف اجتماعی از جمله سیل، زلزله و موارد عام‌المنفعه اجرا می شود.

به گفته حجت الاسلام علی مقیمی مدیر این طرح، هر ایرانی سالیانه 13 کیلوگرم کاغذ و در سر جمع میانگین مصرف 900 میلیون کیلوگرم کاغذ مصرف می کند. با احتساب اینکه نیمی از زباله‌های خشک کاغذهای قابل بازیافت هستند و با توجه به این‌که حدود 15 میلیون دانش آموز داریم، مشارکت دانش‌آموزان می‌تواند حجم زیادی بازیافت را ایجاد کند.

وی افزود: در این طرح پیش‌بینی شده است با هشتگ دانش‌آموز بخشنده، دانش‌آموزان کاغذها و کتب باطله خود را تحویل مساجد یا پایگاه‌های این بنیاد در سراسر کشوربدهند.

مقیمی ادامه داد: برای تشویق دانش آموزان نیز مسابقه‌ای پیش‌بینی شده که از لحظات نیکوکاری و محبت خودشان عکس یا فیلم یک دقیقه‌ای بگیرند و در فضای مجازی به شماره 09104301160 بفرستند و در پایان از نفرات برتر تقدیر می‌شود.

مدیر طرح کشوری برگ مهر اظهار کرد: درآمد حاصل از این طرح در تهیه لوازم‌التحریر دانش‌آموزان نیازمند استفاده شده و در آخر این طرح هم همایش اختتامیه‌ای برای تجلیل از صدها دانش آموز نیکوکار خواهیم داشت.

وی با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی این بحث فرهنگی در خانواده ها و در فضای مجازی، عنوان کرد: تصمیم داریم یکی دانش‌آموزان را به عنوان دانش آموز بخشنده سال معرفی کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار