اجرای طرح معاوضه کتب کهنه و کاغذهای باطله کودکان با کتاب داستان درکاشمر

کاشمر(پانا) - برای اولین بار در کشور گروه خیرات کتاب در کاشمر به منظور ترویج فرهنگ مطالعه در کنار آموزش بازیافت، اقدام به معاوضه کتب کهنه و کاغذهای باطله کودکان با کتاب داستان نو در مدارس ابتدایی کاشمرنمود

کد مطلب: ۸۸۶۵۳۹
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح معاوضه کتب کهنه و کاغذهای باطله کودکان با کتاب داستان درکاشمر

حسین افشاری، موسس گروه خیرات کتاب گفت: در طرح معاوضه کتب کهنه با کتاب داستان که همزمان با هفته کتاب آغاز شد، دانش آموزان ابتدایی با اطلاع قبلی به جمع آوری کتب کهنه و کاغذهای باطله در منزل ترغیب شدند و در روز مشخصی با حضور گروه خیرات کتاب به معاوضه با کتب داستان و شعر کودکانه نو پرداختند.

در پایان این برنامه نیز مراسم با نشاط قصه گویی کودکان برگزار شد که مورد استقبال دانش آموزان قرار گرفت.

وی همچنین در ادامه با اشاره به فعالیت های متعدد 4 ساله این گروه افزود: تاکنون بیش از 22 هزار جلد کتب متعدد کودک و نوجوان با کمک های مالی خیرین، به 120 مدرسه روستایی و محروم این شهرستان اهدا شده است که امسال نیز 2هزار جلد کتاب به 20 مدرسه متوسطه اول روستایی در ابتدای هفته کتاب اهدا شد.

افشاری همچنین گفت: گروه خیرات کتاب ضمن توجه به کمیت و کیفیت کتب خریداری شده در این طرح که شامل موضوعات متنوع و متعدد مورد نیاز کودکان و نوجوانان است، به جهت کیفیت بخشی برنامه ها و ترغیب کودکان به مطالعه، طرح هایی نظیر تربیت"کتاب یار"، طرح "حلقه مطالعه"، اجرای "زنگ مطالعه" در مدارس و برگزاری کارگاه های آموزش قصه گویی و انتخاب کتب مناسب برای مربیان و والدین و ...... را در دست اجرا دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار