حکیمه علیخانی*

دفاع مقدس؛حکایت مردمانی که با دستان خالی دست دشمن را از خاک کشور کوتاه کردند

سلامی به گرمای خورشید به پیشگاه دلاور مردانی که به برکت ایثار آنان خورشید ایران از پشت ابرهای سیاه هجوم دشمنان بیرون آمد و تا امروز شروع به تابیدن می‌کند.

کد مطلب: ۱۳۱۰۹۰۴
لینک کوتاه کپی شد
دفاع مقدس؛حکایت مردمانی که با دستان خالی دست دشمن را از خاک کشور کوتاه کردند

سلامی به وسعت آسمان به رزمندگان دلیری که یاد و خاطره آنها همچون ستارگان پرفروغی همواره در آسمان دل‌های مردم خواهد درخشید و سلامی به شهدای گرانقدر دفاع مقدس که تا آخرین قطره خون خود برای دفاع از آب و خاک این سرزمین، ایستادگی کردند.

چرخ سال چرخید و چرخید و به نقطه ۳۱ شهریور رسید. همان روزی که در پشت آن قصه ای به درازای ۸ سال خوابید است. قصه ای که قهرمانان آن نه از دل افسانه ها بلکه از دامان مادران ایرانی پرورش یافتند و نام قهرمان به خود گرفتند. همان قهرمانانی که با دستان خالی اما دل هایی مملو از امید پا به میدان نبرد گذاشتند تا دست دشمن را از خاک کشور کوتاه کنند. انسان های آزاده ای که خود را از بند آرزوهای مادی و دنیوی رهاندند تا نگذارند این کشور در بند دشمن بیوفتد.

هفته دفاع مقدس یادآور رزمندگان ایثارگری است که با قلم خون خود، در صفحه دفاع مقدس،حماسه های بسیاری را به تصویر کشیدند. یادآور دانش آموزان و نوجوانانی است که به جای اینکه در پشت نیمکت های کلاس درس،مشق هندسه بنویسند در پشت سنگرهای جبهه، مشق فداکاری دادند و با همان سن کم ،معلمانی برای نسل های آینده شدند.

دفتر دفاع مقدس پس از ۸ سال زندگی در زیر سایه بمب و موشک به پایان آمد اما حکایت آن همچنان باقی است. حکایت مردانی که گرچه سپر فولادین نداشتند اما سینه های خود را در برابر گلوله های دشمن سپر کردند. حکایت گلستان ایران که هزاران هزار نفر از فرزندان خود را فدای دفاع از کشور کرد. حکایت شهدای مفقودالاثری که بی توقع از نام و نان به جبهه ی جنگ رفتند و هرگز برنگشتند. حکایت جانبازانی که اثرات جنگ تا آخر عمر،گریبان گیر جسم آنها شده است. حکایت مادران و پدرانی که همچنان چشم به در دوخته اند تا شاید پیکر جوانی که روزی به جبهه تقدیم کردند؛ به آغوش آنها برگردد. حکایت مردمی است که تا پای جان برای دفاع از کشور ایستادگی و مقاومت کردند و نگذاشتند که یک وجب از خاک ایران به دست دشمن بیفتد.

گرچه خزان جنگ تحمیلی، برگ درختان آرزوها و رویاهای جوانان این سرزمین را زرد و در زیر پای تانک دشمنان له کرد و هزاران لاله را پرپر ساخت، اما هرگز طوفان های بمب و موشک آن،نتواست درخت امید مردم که در عمق وجود آنها،ریشه زده بود را برکند.

رزمندگان ایرانی با سلاح ایمان و ایثار و اتحاد به مصاف دشمنانی رفتند که به انواع و اقسام سلاح های جنگی مجهز بودند اما سرانجام، با غلبه بر دشمنان،پیروز میدان شدند. حماسه ها و جانفشانی های رزمندگان ایرانی که با الهام از رشادت شهدای کربلا و با تکیه بر ایمان و توکل به پروردگار رقم زدند؛ مصداق بارز پیروزی ایمان بر شمشیر است که سبب شد، دوران هشت سال دفاع مقدس به رویدادی افتخار آفرین و فراموش نشدنی در دل تاریخ کشور ،تبدیل شود.

در چهل و دومین سالگرد دفاع مقدس،یاد و خاطره شهدای معزز این دوران را گرامی می داریم و عهد می بندیم که با بهره گیری از درس های مکتب دفاع مقدس و سرمشق قرار دادن سیره شهدا،ادامه دهنده راه آن ها باشیم.

*دانش آموز خبرنگار

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار