پروانه شادمانی در روز جوانه‌ها گفت:

تعمیق یادگیری، رشد ارتباط اجتماعی و تقویت قوای جسمی دانش‌آموزان از اهداف مهم آموزش و پرورش است

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۳، در روز بازگشایی نمادین مدارس‌، روز جوانه‌ها، تعمیق یادگیری، رشد ارتباط اجتماعی و تقویت قوای جسمی دانش‌آموزان را سه حوزه اصلی و از اهداف آموزش و پرورش منطقه ۱۳ در سال تحصیلی جدید دانست.

کد مطلب: ۱۳۱۰۸۶۴
لینک کوتاه کپی شد
تعمیق یادگیری، رشد ارتباط اجتماعی و تقویت قوای جسمی دانش‌آموزان از اهداف مهم آموزش و پرورش است

آئین بازگشایی مدارس «روز جوانه ها»با حضور پروانه شادمانی، مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۳، شورای معاونین و دانش آموزان پایه هفتم در دبیرستان راه زینب برگزار شد.
شادمانی ضمن آرزوی توفیق روزافزون برای حاضرین در جلسه و همچنین قبولی عزاداری ها در اربعین حسینی، با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید که مقارن با هفته بزرگداشت حماسه دفاع مقدس و مناسبت های مذهبی دهه سوم ماه صفر است، بر گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی و شهدای دفاع مقدس و معلمان و دانش آموزان شهید تاکید کرد.

وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری، تصریح کرد: خانواده شهدا چشم و چراغ این ملت هستند و اشاعه آرمان‌های بلند شهدای عزیزمان را نوعی جهاد تبیین دانست که راه را برای رهروان مسیر پر افتخار مقاومت در مقابل نظام سلطه جهانی، روشن می‌کند؛ وی دانش آموزان را امیدهای آینده کشور و بزرگ‌ترین سرمایه ایران دانست و ابراز امیداواری کرد که همه ما با پیشگامی و خدمت خالصانه معلمان دلسوز و مدیران اندیشمند مدارس بتوانیم استعدادهای خدادادی نهفته در دانش آموزان را شکوفا کنیم.

وی با خطاب قرار دادن دانش آموزان تصریح کرد: در وجود تک تک شما عزیزان، ویژگی های منحصر به فردی وجود دارد که می تواند از شما یک چهره ماندگار و شخصیت برجسته بسازد و به اراده الهی، صلاحیت های ارزشمندی در وجود شما به امانت گذاشته شده که لازم است شناسایی شود و به ظهور برسد.

شادمانی در ادامه گفت: در دو سال و نیم اخیر با شیوع ویروس کرونا، تقریبا آموزش حضوری تعطیل بود و ما را مجبور به مهاجرت به زیست بوم جدیدی به نام آموزش و فضای مجازی کرد که البته این دوران با وجود مشکلاتی از جمله کم شدن روابط اجتماعی دانش آموزان، اختلالات خلقی دانش آموزان و یا کم تحرکی و... مزایایی هم داشت.

وی در ادامه با اشاره بر مزایای آموزش مجازی گفت: حرکت به سمت دنیای فناوری، به روز شدن و توجه به داشته هایمان نمونه هایی از این مزایا بود که منجر به تربیت دانش آموزانی برای آینده بود و این تجهیز زیرساختی اساسی بود‌. البته باید درنظر داشته باشیم که حال نه بر اثر حوادث طبیعی و غیرطبیعی، اما اگر بخواهیم آموزش مکملی داشته باشیم، می‌توانیم از فضای مجازی به نحو احسن بهره ببریم. اما قطعا ضعف های دانش آموزان و ضربات آموزش مجازی، شناسایی و بررسی خواهد شد و برنامه های تکمیلی درمورد تقویت این ضعف ها در نظر گرفته خواهد شد.

شادمانی اضافه کرد: سه حوزه ای که آموزش و پرورش منطقه ۱۳ امسال بر اجرایی شدن آنها تاکید دارد شامل موارد زیر است: اول تعمیق یادگیری که به عنوان یک وظیفه باید در برنامه های عملیاتی مد نظر قرار داده شود. دوم رشد ارتباط اجتماعی دانش آموزان، چرا که یکی از مهم‌ترین موارد در دنیای امروز است و سوم تقویت قوای جسمی دانش آموزان که از این سه حوزه به عنوان وظایف مدارس نام برده شده است‌.

وی همچنین بیان کرد: در سال تحصیلی جدید، رویکرد تربیتی و پرورشی با همکاری و راهبری مدیر مدرسه تحقق خواهد یافت و تربیت تمام ساحتی محور برنامه ها خواهد بود.

مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۳ در پایان از تمامی کادر مدرسه و معلمان برای تلاش های بسیار در راستای تعطیل نشدن آموزش حتی در شرایط کرونا و همچنین از اولیای فهیمی که همه جانبه همراه و همیار آموزش و پرورش بودند، تشکر و قدرادنی کرد.

در این مراسم برنامه های متنوع فرهنگی توسط دانش آموزان مدرسه اجرا شد.

دانش آموز خبرنگار؛ ریحانه خوش طینت

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار