رادیو نینوا؛ امواجی از دل نوجوانان

تهران (پانا) - رادیو نینوا، یک برنامه پادکست محور با همکاری نوجوانان نویسنده و گوینده در ماه محرم بود که در فضاهای مجازی منتشر شد.

کد مطلب: ۱۳۰۹۸۹۸
لینک کوتاه کپی شد
رادیو نینوا؛ امواجی از دل نوجوانان

رادیو نینوا برنامه‌ای متفاوت با امکانات ساده و با حضور نوجوانان و جوانان بااستعداد، نویسنده و هنرمند کشورمان تولید شده است. در همین راستا پانا با محمد طائب، تهیه کننده و سرپرست گویندگان رادیو نینوا، به گفت و گو پرداخت و وی در مورد شروع کار رادیو نینوا گفت: «شروع اولیه کار از سال گذشته، حوالی ماه محرم آغاز شد و به دلیل اینکه در آن سال درگیر پروژه های مختلف بودیم، در جلسه ای با دوستان فرهنگی و رسانه ای، پیشنهاد دادم که از فیض و رحمت ماه محرم به جهت رسانه ای بی بهره نمانیم. قرار بر این شد که هر نفر یک متن را آماده کند و با صدای خودش بخواند تا بتوانیم این را به پادکست تبدیل کنیم و در فضای مجازی شخصی منتشر کنیم. البته می خواستیم که این پروژه هر سال گسترده تر شود. در نهایت بدنه اصلی کار پروژه با توجه به فرخوان و درخواست داوطلبین تشکیل و در بستر و فضای منحصر به رادیو نینوا، منتشر شد.»

وی درباره انگیزه برای تولید برنامه در رادیو گفت: «انگیزه خاص ما این بود که ویژگی و زندگینانه امام حسین(ع) را از زبان نوجوانان بشنویم و به نوعی کار دلی از طرف نوجوانان باشد و بتوانیم خط فکری عاشورایی و ارادت حسینی از نگاه نوجوان، به گوش جان بسپاریم؛ از این رو این رخداد را امواجی از دل یار نوجوان دانستیم. همچنین امیدواریم که این کار پر خیر و برکت سالانه گسترده تر شود.»

طائب درباره استعدادهایی که در رادیو نینوا بودند، گفت: «در بین همه نوجوانانی که در رادیو نینوا فعالیت کردند، نویسندگان و گویندگان با استعدادی حضور پیدا کردند. نویسندگان نوجوانی که از کتابی که خود تالیف کرده بودند، متن می خواندند یا حتی گویندگانی که واقعا با صداهای دلنشین و جذابی که داشتند برنامه را جذاب تر کردند. اما افتخار اصلی ما این است که همه جوانان و نوجوانان بااستعداد می توانند بدون هیچ فیلتر خاصی در این کار حضور داشته باشند و اعتقاد ما بر این است که سیدالشهدا هیچ فیلتری در جذب ارادتمندان خود ندارد. به طورکلی برنامه رادیو نینوا بسیار کار زیبا و منحصر به فردی شد زیرا کار از دل نوجوانان بود و به هیچ وجه ساختگی نبود.»

وی در پایان از همه عزیزان نویسنده و گوینده نوجوان که با عشق پای کار آمدند، سارا ذوقی؛ کارگردان توانمند رادیو نینوا و همچنین از زحمات عوامل اجرایی رادیو که در برگزاری برنامه ها خالصانه حضور داشتند قدردانی کرد.

*خبرنگار دانش آموز، رادوین مقیمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار