آپارتمان‌های قدیمی که به‌جای تخریب محل سکونت شده‌اند

تهران (پانا) - آپارتمان‌های قدیمی با عمر بالای 30 تا 50 سال دیگر با نگاه کوبیدن و ساختن خریدوفروش نمی‌شوند و عمدتاً محلی برای سکونت مالکان و مستأجران شده است.

کد مطلب: ۱۳۱۰۵۷۵
لینک کوتاه کپی شد
آپارتمان‌های قدیمی که به‌جای تخریب محل سکونت شده‌اند

آپارتمان‌های قدیمی با سن بیش از 30 سال زمانی نه‌چندان دور برای ساخت‌وساز خریدوفروش می‌شد اما این روزها عموماً محلی برای سکونت خانواده‌هایی شده که دیگر توان اقتصادی خرید خانه‌ای با سال ساخت کم و نوساز را ندارند و ناگزیر اقدام به خرید خانه قدیمی می‌کنند.

بسازوبفروش‌ها هم با گران‌شدن مصالح اقدام به خرید این نوع خانه‌های قدیمی کرده و آن را اجاره می‌دهند به امید اینکه دوباره ساخت‌وساز رونق بگیرد و از این سرمایه‌شان استفاده کنند.

بررسی‌های پانا نشان می‌دهد خانه‌هایی با عمر بالای 30 سال که زیر 100 متر فضا دارند ‌در نقاط مختلف شهر تهران با متوسط قیمت 3 میلیارد خریدوفروش می‌شوند. در برخی از فایل‌های فروش این نوع خانه‌ها عنوان «مناسب برای اجاره دادن» به چشم می‌خورد.

عبدالله آمری، یکی از املاک‌داران تهران در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد: «با گرانی‌هایی که در یکی دو سال اخیر دوباره شروع شد کم‌کم قدرت خرید مردم کاهش یافت و این موضوع به بازار مسکن آسیب جدی وارد کرده است. نه‌تنها خرید و فروش مسکن بلکه ساخت‌وساز هم از رونق افتاده است.»

وی‌ گفت: «خریدوفروش این روزها صرفاً برای سرمایه‌گذاری است و عمدتاً مشتری‌ها همان بسازوبفروش‌ها هستند که خانه را برای اجاره‌دادن می‌خرند یا اگر خانه بسیار قدیمی باشد همان زمانی که می‌خرند اقدام به ساخت نمی‌کنند بلکه اجاره می‌دهند و منتظر می‌مانند تا اگر قیمت مصالح و ساخت مسکن کاهش یافت اقدام به ساخت کنند. این روزها ساخت‌وساز ریسک بالایی است چون تا خانه ساخته شود ممکن است هزینه مصالح به هر عدد غیرقابل‌پیش‌بینی از سوی سازنده برسد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار