معاون آموزشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی:

کمبود ۱۷ هزار و ۵۰۰ معلم در خراسان‌ رضوی

جذب دانش‌آموزان به مدرسه، مهمترین رسالت مدیر مدرسه است

کاشمر(پانا) - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان‌رضوی گفت امسال در اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان‌رضوی کمبود ۱۷ هزار و ۵۰۰ معلم وجود دارد و با این وجود نمی‌توان به‌راحتی عدالت آموزشی را برقرار کرد، ولی برای رسیدن به این عدالت بایستی کار جهادی انجام داد تا عدالت آموزشی اجرا شود.  

کد مطلب: ۱۳۱۰۵۴۱
لینک کوتاه کپی شد
کمبود ۱۷ هزار و ۵۰۰ معلم در خراسان‌ رضوی

محمود رضایی در نشست مدیران و معاونین مدارس آموزش و پرورش، کاشمر، اظهار کرد: مدیران مدارس نقش آفرینان نظام تعلیم و تربیت هستند و نسخه شفابخش ما در اداره آموزش و پرورش، مدرسه محوری است و تنها معلمین و مدیران مدارس می توانند این نسخه را اجرا کنند.

وی، افزود: شروع سال تحصیلی بایستی تقویت تمام ساحتی دانش آموزان را داشته باشد و برای تربیت شش ساحتی، نگاهمان بر یک عدالت اجتماعی باشد که همان عدالت آموزشی است. منظور از عدالت آموزشی یعنی؛ دانش آموزان از تحصیل باز نمانند و همچنین دانش آموزان مناطق محروم شهرستان هم باید معلم داشته باشند و دانش آموزان ارزش کلاس و جایگاه معلم برایشان یک جایگاه باارزشی باشد و برای رفتن به این سمت، نگاه بالای یک مدیر شایسته را می‌طلبد، بنابراین آموزش و پرورش شهرستان کاشمر و اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان‌رضوی در راستای تحقق شعار (حرکت جهادی، تربیت تمام ساحتی، عدالت آموزشی) قطعاً گام‌های مهمی را بر خواهد داشت.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی با بیان اینکه جایگاه معلم به عنوان عنصر بسیار مهمی در جامعه تأثیرگذار است، تصریح کرد: شغل معلّمی یک شغل شریف است. رسالت معلمی به جامعه یک نگاه خوبی داده، ما باید نقش آفرینانی باشیم که بتوانیم در کف مدرسه این رسالت را پررنگ‌تر کنیم.

رضایی گفت: نقل و انتقالات، سازماندهی نیروی انسانی و بسترسازی برای شروع سال تحصیلی بعد از دو سال تعطیلی کرونایی که در جامعه وجود داشته، باید به درستی محقق شود. بایستی تمامی این زیرساخت‌ها آماده شود و تمامی شاخصه ها دیده شود. پوشش تحصیلی دانش آموزان یکی از این شاخصه ها است.

وی ادامه داد: یکی از رسالت های مهم مدیر مدرسه این است که نسبت به جذب دانش آموزان اهتمام ویژه ای داشته باشد. ما رسالت مهمی داریم. خط قرمزهای ما در آموزش و پرورش این است که به عنوان مثال اگر دانش آموزی ترک تحصیل کرد ما به عنوان یک مدیر مدرسه برای جذب این دانش آموز با تمام مشکلاتی که دارد، تلاش کنیم. پس افزایش نرخ پوشش تحصیلی بویژه بعد از دوران کرونایی که خیلی مشکلات اقتصادی به وجود آمد، از شاخصه های مهم بازگشایی مدارس است. همچنین باید ستادهای جذب بازماندگان از تحصیل و پوشش تحصیلی با محوریت مدیران را تشکیل دهیم که بررسی کنیم این دانش آموز کجاست و اگر این رسالت را انجام ندهیم در آینده بایستی از کلاس های نهضت‌ سوادآموزی دنبال یک دانش آموز برای تعلیم و تربیت باشیم.

وی در پایان ادامه داد: امسال در اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی به تعداد ۱۷ هزار و ۵۰۰ معلم کم داشتیم. با این وجود نمی توان به راحتی عدالت آموزشی را برقرار کرد، باید برای رسیدن به این عدالت کار جهادی انجام دهیم تا عدالت آموزشی اجرا شود.

دانش آموز خبرنگار: ابوالفضل مودب

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار