در دیدار روسای استاندارد ایران و روسیه، گسترش روابط تجاری مورد تاکید قرار گرفت

تهران (پانا) - مهدی اسلام پناه، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در حاشیه مجمع عمومی ایزو در ابوظبی، میزبان همتای روسی خود بود.

کد مطلب: ۱۳۱۰۵۰۴
لینک کوتاه کپی شد
در دیدار روسای استاندارد ایران و روسیه، گسترش روابط تجاری مورد تاکید قرار گرفت

به گزارش استاندارد، اسلام پناه در این دیدار با اشاره به تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان سازمان ملی استاندارد ایران با استاندارد روسیه بر بررسی و بازنگری فوری مفاد تفاهم‌نامه در قالب حوزه های نوظهور و فناورانه، مبادله و هماهنگ‌سازی استانداردهای میان دو کشور به منظور تسهیل صادرات و واردات کالاها و خدمات میان دو کشور تأکید کرد.
روسای استاندارد ایران و روسیه در این دیدار توافق کردند تا پیش از نهایی سازی و امضای تفاهم‌نامه نسبت به نهایی‌سازی فهرست کالاهای اولویت دار و کالاهایی که با حجم تبادل بالا میان دو کشور مبادله می‌شوند در اسرع وقت همکاری نمایند .
رئیس استاندارد روسیه نیز اظهار داشت: همکارانمان در مسکو آماده همکاری کامل با سازمان ملی استاندارد ایران هستند.
همکاری‌های در حوزه های استاندارد سازی، ارزیابی انطباق و اندازه شناسی مورد تاکید دو طرف قرار گرفت که موجبات تحکیم مناسبات و همکاری میان دو کشور در عرصه بین‌المللی را در پی خواهد داشت.
تشکیل فوری کارگروه متشکل از نمایندگان طرفین مورد توافق قرار گرفت.
رییس استاندارد روسیه در این دیدار از رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان یک رهبر قدرتمند و تاثیرگذار در سیاست‌های منطقه‌ای و بین‌المللی یاد نمودند و اهمیتی که مسئولان عالی رتبه ایران به موضوع استانداردسازی و ارتقای جایگاه حاکمیتی سازمان ملی استاندارد میدهند را تاثیرگذار دانست.
مجمع عمومی ایزو از ۲۸ شهریور در ابوظبی آغاز و تا جمعه اول مهر ادامه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار