مشاور اجرایی معاون آموزشی وزارت علوم:

۴۸ اقدام محوری در سند تحول دولت مردمی، بر عهده وزارت عتف است

تهران (پانا) - مشاور اجرایی معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد، در سند تحول دولت مردمی، در یکصد و یازده اقدامی که وزارت علوم در آن نقش دارد، ۴۸ اقدام محوری مستقیماً بر عهده وزارت علوم است.

کد مطلب: ۱۳۱۰۲۵۶
لینک کوتاه کپی شد
۴۸ اقدام محوری در سند تحول دولت مردمی، بر عهده وزارت عتف است

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، شیرعلی در پنجاه و نهمین اجلاس سراسری معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور که امروز (دوشنبه) به دو صورت مجازی و حضوری (در محل پردیس دخترانه نسیبه دانشگاه فرهنگیان) برگزار شد، در خصوص سند تحول وزارت علوم چالش ها و اقدامات راهبردی گفت: اساس سند تحول مطالبه مقام معظم رهبری است.

وی افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در حوزه علم و پژوهش آمده است که هنوز از قله‌های دانش جهان بسیار عقب هستیم و باید به آنها دست یابیم. استعداد علم و تحقیق در ملت ما از متوسط جهان بالاتر است و توصیه معظم‌له برای پیمودن این راه با احساس مسئولیت بیشتر و همچون یک جهاد است.

وی درخصوص جایگاه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سند تحول دولت مردمی اظهار داشت: در یکصد و یازده اقدامی که وزارت علوم در آن نقش دارد، ۴۸ اقدام محوری برعهده وزارت علوم است و در ۶۳ اقدام نیز به عنوان دستگاه همکار هستیم.

مشاور اجرایی معاون آموزشی وزارت علوم گفت: در ۴۸ اقدامی که وزارت علوم نقش مجری دارد؛ ۵ اقدام کوتاه مدت، ۴۱ اقدام میان مدت و ۲ اقدام بلندمدت است.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ اقدام مهم در سند تحول برای وزارت علوم مقرر شده، خاطرنشان کرد: استقرار نظام گردآوری و پایش آمار و اطلاعات وضعیت اشتغال دانش آموختگان جامعه، تسهیل شرایط همکاری پژوهشگران با دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی، یکپارچه سازی و بروزرسانی سامانه‌های اطلاعاتی پایان نامه‌ها و رساله‌ها، توسعه همکاری‌های علمی بین‌المللی با تاکید بر کشورهای همسو و همسایه و تقویت جایگاه زبان فارسی در همکاری‌های علمی و بین المللی، ۵ اقدام اولویت‌دار در سند تحول است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار