کارشناس مسئول گروه‌های آموزشی شهرستان‌های استان تهران:

دبیران راهبرانی هستند که در پرورش انسان‌های متوازن نقش کلیدی دارند

تهران (پانا) - کارشناس مسئول گروه‌های آموزشی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، هدف از برگزاری جشنواره «الگو‌های برتر تدریس» را آشنایی دبیران با فناوری‌ در راستای تولید محتوای درسی دانست و بر اهمیت نقش دبیران در راستای پرورش انسان متوازن که از اهداف برنامه درس ملی است، تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۰۹۵۰۱
لینک کوتاه کپی شد
دبیران راهبرانی هستند که در پرورش انسان‌های متوازن نقش کلیدی دارند

مرضیه علی‌نژاد، کارشناس مسئول گروه‌های آموزشی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در حاشیه هجدهمین جشنواره «الگوهای برتر تدریس» در خصوص اهداف این جشنواره به پانا اظهار کرد: «مهم‌ترین هدف برگزاری این جشنواره، آشنایی دبیران با بهترین شیوه‌های تدریس است تا در راستای آن بتوانند در مدارس شایسته‌ترین تدریس را در اختیار دانش‌آموزان قرار دهند؛ از این رو این جشنواره به دبیران کمک می‌کند طرح درس بهتری داشته و به راهنمای دبیر، تلسط بیشتری داشته باشند.»

وی افزود: «در این جشنواره، میزان آشنایی و درک دبیران از اسناد بالادستی سنجیده شده و میزان مهارت آنان در طرح سوالات عملکردی حرفه‌ای برای ارائه تدریس بهتر و در نتیجه افزایش کیفیت فرایند یاددهی و یادگیری به نمایش گذاشته می‌شود.»

این مقام مسئول، آشنایی دبیران با فناوری‌های روز را یکی دیگر از اهداف این جشنواره دانست و در خصوص اهمیت آن در تدریس دبیران عنوان کرد: «با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا و ۲۵ ماه تدریس مجازی، شاهد آشنایی دانش‌آموزان با ابزارهای نوین روز هستیم؛ حال که آموزش دانش‌آموزان به صورت حضوری اجرا می‌شود، نیازمند تسلط دبیران به فناوری‌های روز برای افزایش کیفیت فرایند یاددهی و یادگیری هستیم؛ از این رو دبیر در این برهه زمانی، نیازمند آشنایی با تمام مقدمات تدریس از منظر تولید محتوای آموزشی جدید برای دانش‌آموزان است.»

علی‌نژاد با تاکید بر تسلط دبیران بر فناوری و تولید محتواهای آموزشی جدید در راستای ایجاد انگیزه در دانش‌آموزان و افزایش کیفیت فرایند یاددهی و یادگیری، بیان کرد: «نکته‌ای که در این میان حائز اهمیت است، تسلط دبیران به فناوری‌های روز برای تدریس است که به واسطه آن بتوانند در دانش‌آموزان ایجاد انگیزه برای یادگیری هرچه بهتر داشته و آنان را با تدریس خود به چالش کشند؛ از این رو دبیران با بهره‌گیری از این شیوه‌های نوین آموزشی می‌توانند موتوری محرک در راستای هدایت دانش‌آموزان به سوی اهداف عالی تعلیم و تربیت باشند.»

دبیران با بهره‌گیری از شیوه‌های نویت آموزشی، می‌توانند موتوری محرک در راستای هدایت دانش‌آموزان به سوی اهداف عالی تعلیم و تربیت باشند

کارشناس مسئول گروه‌های آموزشی شهرستان‌های استان تهران، نقش دبیران را در پرورش انسان‌ متوازن حائز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: «دبیران به عنوان راهبر در آموزش و پرورش شناخته می‌شوند؛ از این رو راهبر فردی است که خود راه را می‌داند و می‌تواند با استفاده از توانایی‌های خود دانش‌آموزان را به سوی هدف اصلی سیستم آموزشی و برنامه درس ملی که رسیدن به انسان متوازن است، راهنمایی کند؛ منظور از انسان متوازن کسی که به حیات طیبه رسیده باشد؛ بنابراین دبیران راهبرانی هستند که نقشی کلیدی در راستای پرورش دانش‌آموزان برای رسیدن به آن حیات طیبه ایفا می‌کنند.»

دانش‌آموز خبرنگار: فاطمه بختیاری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار