در نشست وزیرآموزش و پرورش با مدیرکل ومدیران مناطق آموزش و پرورش شهر تهران مطرح شد:

مهمترین عنصر تعلیم و تربیت و تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، معلم است

تهران (پانا) - ,وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر موضوع نیروی انسانی، معلم را رکن اصلی تعلیم و تربیت و مهمترین عنصر تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دانست.

کد مطلب: ۱۳۰۹۱۱۵
لینک کوتاه کپی شد
مهمترین عنصر تعلیم و تربیت و تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، معلم است

نشست وزیر آموزش و پرورش با مدیران مناطق 19گانه پایتخت، با هدف ارائه گزارش عملکرد آموزش و پرورش شهر تهران، در خصوص پروژه مهر و استفاده از رهنمودهای وزیر آموزش و پرورش پیرامون سیاست‌های کلی و در راستای پیشبرد اهداف متعالی نظام تعلیم و تربیت، با محوریت پروژه مهر و موضوع نیروی انسانی در سال ١۴٠٢-١۴٠١، با حضور مدیرکل و مدیران مناطق 19گانه شهر تهران برگزار شد.

وزیر آموزش و پرورش ضمن تقدیر از مدیرکل و مدیران آموزش و پرورش شهر تهران، بابت اقدامات ارزنده آموزشی، فرهنگی، پرورشی، ورزشی و به ویژه، اقدامات انجام شده ابر پروژه مهر در شهر تهران، هدف اصلی جلسه را، تبادل مباحث تخصصى و سیاست هاى کلى اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دانست.

نوری، با تاکید بر موضوع نیروی انسانی، معلم را رکن اصلی تعلیم و تربیت عنوان و اظهار کرد: مهمترین عنصر تعلیم و تربیت و تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، معلم است.

عضو کابینه دولت مردمی، با تاکید بر اینکه اگر آموزش و پرورش شهر تهران به درستی عمل کند، الگوی موثری برای کل کشور خواهد بود، بیان کرد: دو موضوع مردمی سازی و عدالت از رویکردهای اصلی دولت است و ما در آموزش و پرورش می بایست با برنامه ریزی دقیق و اهتمام کافی در تحقق این مهم اهتمام کافی را داشته و مردمى‌سازى به معنى تام آن را جامه عمل بپوشانیم. مردم نقش مهمى دارند و در دولت مردمى، باید با مردم ارتباط داشت و در تمام مدارس می بایست ارتباط مردمى وجود داشته باشد، چرا که مردم مهمترین ذخایر راهبردى جامعه هستند.

وی در پایان تصریح کرد: آموزش و پرورش به سمت تحول در حرکت است و باید با نوگرایى و تحول به سوى کارهاى تحولى پیش برویم و شاهد نتایج مطلوب آن در فضای تعلیم و تربیت باشیم.

٣٧ مدرسه به عنوان موکب دانش آموزی در مسیر راهپیمایی جاماندگان از زیارت اربعین

علیرضاکریمیان؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، ضمن ارائه گزارش دقیقی از فعالیت‌ها و برنامه‌های پیش روی آموزش و پرورش شهر تهران، ساماندهی نیروی انسانی را از مهمترین چالش‌های آموزش و پرورش شهر تهران برشمرد و درباره اقدامات موثر آموزش و پرورش پایتخت در زمینه مدیریت و ساماندهی نیروی انسانی توضیحاتی ارائه داد.

وی در ادامه «تقویت مدارس دولتی با رویکرد عدالت آموزشی و تربیتی»، «مدرسه تراز انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب»، «تعلیم و تربیت یکپارچه، همه جانبه و تمام ساحتی» و «صیانت فرهنگی و تربیتی مدارس» را چهار راهبرد اصلی آموزش و پرورش شهر تهران عنوان کرد که برگرفته از سیاست های دولت انقلابی و مردمی و همچنین وزارت آموزش و پرورش است.

کریمیان افزود: در آموزش و پرورش شهر تهران، علاوه بر چهار راهبرد اصلی؛ مردم‌داری، نظم بودجه‌ای و انضباط مالی، قانون‌مداری و خدمت بی‌منت را به عنوان اصول مدیریتی نهادینه و به عنوان وظیفه سازمانی تعریف کرده‌ایم و در تلاش هستیم تا در تمام ارکان آموزش و پرورش پایتخت جاری و ساری شود.

وی در پایان با بیان اینکه ٣٧ مدرسه به عنوان موکب دانش‌آموزی در مسیر راهپیمایی جاماندگان از زیارت اربعین، در روز اربعین حسینی، خادم زوار و شهروندان شریف تهرانی خواهند بود، ضمن دعوت از تمام همکاران برای حضور در این اقدام ارزشمند معنوی، خواستار مشارکت و ارائه خدمات فرهنگی از سوی تمام مناطق در این مراسم باشکوه شد.

در ادامه این نشست سه تن از مدیران مناطق؛ به بیان اقدامات، نقاط نظر، پیشنهادات و درخواست ها پرداختند و پیرامون موضوعات ساماندهی نیروی انسانی، انتصاب مدیران مدارس، مدرسه محورى، تربیت چندساحتى، توانمندسازی نیروی انسانی، عدالت آموزشی و نصیب برابر آموزشی، و... گفت و گو کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار