کیمیا قارلقی*

به یاد شهید سلیمانی، با مژه چشم، خاک راه تو را پاک می‌کنم

سلام بر کربلا و درود بر شهید سلیمانی که با شهادت خود درس عشق و عاشقی را آموخت و ما را درس آموز مکتب خود کرد؛ کسی که در راه پاسداری از حرمت خاندان عصمت و طهارت به دست ظالم‌ترین انسان‌های روی زمین در اوج اقتدار شربت شیرین شهادت را نوشید و امروز پیاده‌روی اربعین مدیون انسان‌های بزرگی همچون شهید سلیمانی است.

کد مطلب: ۱۳۰۸۸۸۷
لینک کوتاه کپی شد
به یاد شهید سلیمانی، با مژه چشم، خاک راه تو را پاک می‌کنم

نقش سردار شهید سلیمانی و رزمندگان مدافع حرم آل‌الله، در پا گرفتن راهپیمایی اربعین حسینی و برگزاری هر ساله آن در امنیت کامل، امری است که بر کسی پوشیده نیست.

چه زیبا گفت شهید مرتضی آوینی «نومید می‌شود، تو را نیز عاشورایی است. کربلایی که تشنه خون توست انتظار می کشد تو زنجیر از پایت بگشایی و از خود و دلبستگی هایت هجرت کنی و خود را به یاران امام حسین علیه‌السلام در سال شصت هجری برسانی.»

وجود عشق آفرین شهید سلیمانی امروز راه کربلا را برای ما هموار ساخته است. عشقی که شهید سلیمانی به کربلا داشت را از این جمله ایشان می توان پی برد «با مژه چشم، خاک راه تو را پاک می کنم.»

ای سردار دل‌ها، اربعین یادگار تو است که با جانت به ما هدیه دادی، امروز موکب‌ها به یاد تو میزبان زائران امام حسین علیه‌السلام هستند و در فراقت اربعین محزون است.

راهپیمایی اربعین حسینی، بزرگترین تظاهرات بشریت و مسلمانان است که توسط خیل عزاداران حسینی و شیعیان آن حضرت همه ساله برای نمایش عظمت و وحدت شیعیان، اثبات پیروزی حق بر باطل، ماندگاری راه امام حسین علیه‌السلام برگزار می‌شود که امسال به دلیل کم شدن ویروس کرونا ما شاهد جمعیت عظیمی از عزاداران امام حسین علیه السلام به سوی کربلا هستیم.

حال که ما از رسیدن به کربلای تو جامانده‌ایم، با تو پیمان می‌بندیم که با تمام توان در مسیر جاماندگان اربعین شرکت کنیم.

اما امروز ما دانش آموزان وظیفه داریم که نگذاریم خون شهیدان پایمال شود و با تبلیغ و مشارکت حداکثری در پیاده‌روی جاماندگان اربعین به جهان ثابت کنیم که ما درس‌آموز مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی هستیم.

امام حسین علیه السلام با شهادتش پیام بزرگی را به جهانیان مخابره کرد و من به عنوان یک دانش‌آموز خبرنگار وظیفه دارم که این رویداد مهم تاریخی را ثبت و به گوش جهانیان برسانم و نگذارم که قیام امام حسین علیه السلام به فراموشی سپرده شود.

خبرنگار دانش‌آموز *

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار