حجت‌الاسلام والمسلمین لطیفی در جریان دیدار یوسف نوری با وزیر فرهنگ سوریه:

تجربیات آموزش و پرورش ایران در تقویت هویت ملی و منطقه‌‌ای می‌تواند زمینه خوبی برای تعاملات با سوریه باشد

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، تالیفات و تجربیات وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران در حوزه تقویت هویت ملی و منطقه‌ای را زمینه مناسبی برای تعاملات با جمهوری عربی سوریه دانست.

کد مطلب: ۱۳۰۸۸۵۳
لینک کوتاه کپی شد
تجربیات آموزش و پرورش ایران در تقویت هویت ملی و منطقه‌‌ای می‌تواند زمینه خوبی برای تعاملات با سوریه باشد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی لطیفی در جریان دیدار یوسف نوری با وزیر فرهنگ سوریه با موضوع همکاری‌های مشترک آموزشی و فرهنگی دو کشور، اظهار کرد: سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، بازوی وزارت آموزش و پرورش در حوزه پژوهش و برنامه‌ریزی است. ما در طول سال بالغ بر ۹۷۰ عنوان کتاب درسی در تیراژ ۱۴۹ میلیون جلد منتشر می‌کنیم که شامل گرایش‌ها و رشته‌های مختلف در مراحل ابتدایی و متوسطه، متوسطه نظری و فنی و حرفه‌ای و دانش‌آموزان استثنایی است.

وی افزود: طی سال‌های گذشته محور مورد تاکید ما کسب مهارت و صلاحیت‌های عام دانش‌آموزان بوده است؛ مهارت‌هایی مانند تفکر، سواد رسانه‌ای، سواد فناورانه و سبک زندگی که در این زمینه تجربیات ارزشمندی داریم.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در حوزه تقویت هویت ملی نیز برنامه‌ها و تالیفاتی را در مجموعه وزارت آموزش و پرورش شاهد هستیم که می‌تواند در جهت تبادل با همکاران سوری مفید واقع شده و موفقیت‌هایی را در پی داشته باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین لطیفی گفت: در دوره متوسطه، مجموعه کتاب‌هایی را در زمینه مطالعات اجتماعی منتشر کردیم که نه فقط در راستای تقویت هویت ملی، بلکه در جهت تقویت هویت منطقه‌‌ای کاربردی است؛ بنابراین در این حوزه هم می‌توانیم همکاری خوبی را با جمهوری عربی سوریه داشته باشیم.

وی اضافه کرد: موضوع دیگر، همکاری در زمینه آموزش زبان عربی است؛ در این خصوص کشور سوریه بسیار موفق و دارای تجربه گران‌بها است و قطعا می‌تواند به آموزش زبان عربی در کشور ما که از پایه هفتم الزامی است، کمک کند.

معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در پایان گفت: محور بعدی این است که ما تجربه‌هایی در زمینه برنامه‌ریزی داشتیم که می‌توان آن‌ها با سوریه به اشتراک گذاشت. محور آخر هم مربوط به جشنواره‌هایی است که برگزار می‌کنیم از جمله جشنواره فیلم آموزشی رشد که یکی از قدیمی‌ترین جشنواره‌ها است. خوشبختانه امسال پنجاه و دومین دوره آن برگزار خواهد شد؛ چنین عرصه‌ای به خاطر بین‌المللی بودن، می‌تواند زمینه همکاری خوبی برای دو کشور باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار