مدیر جهاد کشاورزی کاشمر خبر داد:

بیش از ۲۲۰ تُن پسته خشک در کاشمر برداشت می‌شود

کاشمر (پانا) - مدیر جهاد کشاورزی کاشمر با بیان اینکه کار برداشت محصول پسته از سطح ۳۵۰ هکتار از باغات پسته شهرستان آغاز شده است، گفت پیش‌بینی می‌شود با پایان فصل برداشت، بیش از ۲۲۰ تن پسته خشک از سطح باغات پسته کاشمر برداشت شود.

کد مطلب: ۱۳۰۸۱۹۹
لینک کوتاه کپی شد
بیش از ۲۲۰ تُن پسته خشک در کاشمر برداشت می‌شود

محمد شجعی، در گفت‌و‌گو با پانا از آغاز برداشت محصول پسته از باغات پسته شهرستان کاشمر خبر داد و گفت: در سال جاری از شهریور ماه کار برداشت محصول پسته شروع شده و تا اواسط مهر‌ ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه شهرستان کاشمر ۳۵۰ هکتار سطح زیر کشت پسته دارد و پسته برداشت شده در ۱ واحد ترمینال در کاشمر است و بیشتر در شهرستان‌های همجوار فرآوری می‌شود، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود با پایان فصل برداشت، بیش از ۲۲۰ تن پسته خشک از سطح باغات پسته شهرستان کاشمر برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر با تاکید بر اینکه بخش زیادی از پسته این شهرستان در بخش فرح دشت برداشت می‌شود، تصریح کرد: فندقی، اکبری، بادامی و سفید از ارقام پسته در شهرستان کاشمر است.

وی با اشاره به اینکه بادامی بیشترین فراوانی را در بین ارقام پسته منطقه کاشمر دارد، اذعان کرد: با توجه به کاهش نزولات آسمانی، بروز خشکسالی و همچنین افزایش بی‌سابقه دما باعث کاهش حدود ۱۰ درصدی برداشت پسته نسبت به سال گذشته شده است.

شجعی افزود: پسته یکی از محصولات عمده صادراتی بخش کشاورزی شهرستان کاشمر نیست، امّا با این وجود پسته به کشورهای همسایه، خلیج فارس و اروپا صادر می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر همچنین در پایان تشریح کرد: وجود آفت کرم چوبخوار پسته یکی از مشکلات پسته‌کاران در هر سال است و حتّی کمبود ترمینال برای فرآوری پسته با توجه به افزایش سطح زیر کشت یکی دیگر از مشکلات پسته کاران کاشمری است که همه سال درگیر آن هستند.

دانش‌آموز خبرنگا‌ر: ابوالفضل مودب

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار