معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

دوره پیش‌دبستانی از اصلی‌ترین عوامل موفقیت تحصیلی دانش‌آموزان در همه پایه‌های تحصیلی است

کرمانشاه (پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه، تاکید کرد دوره‌ پیش‌دبستانی از اصلی‌ترین عوامل موفقیت تحصیلی دانش‌آموزان در همه پایه‌های تحصیلی است.

کد مطلب: ۱۳۰۸۰۳۱
لینک کوتاه کپی شد
دوره پیش‌دبستانی از اصلی‌ترین عوامل موفقیت تحصیلی دانش‌آموزان در همه پایه‌های تحصیلی است

زهرا نجار در نشست کارگروه پیش‌دبستانی عنوان کرد: گذراندن دوره‌ پیش‌دبستانی از اصلی‌ترین عوامل موفقیت تحصیلی دانش‌آموزان در همه پایه‌های تحصیلی به‌خصوص دبستان است و همه اولیای دارای دانش‌آموز پیش‌دبستانی، به اهمیت و ضرورت این دوره باید واقف باشند، چرا که پایه‌های تعلیم و تربیت بر آن استوار است.

وی افزود: مدیریت یکپارچه دوره‌ پیش‌دبستانی در قالب کودکستان فقط زیر نظر سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک و آموزش و پرورش استان است که آموزش‌های مکمل مربیان نیز بر عهده متخصصین آموزش و پرورش خواهد بود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان، آگاهی دادن به اولیای دانش‌آموزان در خصوص الزام و اهمیت گذراندن دوره پیش ‌دبستانی را مهم دانست و گفت: ما از طریق دستگاه‌های مختلف تبلیغاتی و فرهنگی نسبت به آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی در مورد گذراندن دوره‌ پیش‌دبستانی اقدام کرده‌ایم و پیگیر این امر هستیم.

نجار عنوان کرد: انتظار داریم امسال با کمک اولیا، همکاری نهاد‌ها و سازمان‌های مختلف در سطح استان و همکاری و همراهی شورای آموزش و پرورش و بکارگیری ظرفیت راهبران آموزشی، شوراها و خانه بهداشت‌های روستایی و سایر عوامل دست اندرکار بتوانیم در خصوص جذب 100 درصدی نو‌آموزان پیش‌دبستانی موفق عمل کنیم.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان ضمن تاکید بر کیفیت‌بخشی به سطح علمی مربیان پیش‌دبستانی گفت: آموزش کودکان، نیازمند مهارت‌های تخصصی جدی است این در حالی است که دست اندرکاران آموزش و اولیای آنها با روش‌ها و محتوای کتاب‌های فعلی نمی‌توانند پاسخگوی مطالبات و نیازهای دانش‌آموزان باشند و با توجه به این امر مهم، تولید محتوای آموزشی این دوره توسط سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در دست اقدام است.

وی تصریح کرد: امکان مداخله زود‌هنگام قبل از شروع تعلیم و تربیت رسمی برای نو‌آموزان دارای اختلالات یادگیری و کسب آمادگی تحصیلی بیشتر در حوزه شناختی و روان حرکتی و رشد همه جانبه کودک را از فواید گذراندن دوره پیش‌دبستانی دانست.

نجار، پیش‌دبستانی را دوران بسیار مهم آموزش کودکان قلمداد کرد و افزود: اهمیت آموزش در این دوره تا حدی است که اگر فرصت یادگیری در این سنین از دست برود جبران ناتوانی آموزشی در این سنین بسیار دشوار است.

نجار ضمن اشاره به راهکار 1-5 و 2-5 سند تحول و تعمیم دوره پیش‌دبستان به‌ویژه در مناطق محروم، اظهار کرد: در اسناد بالا‌دستی از جمله قانون برنامه ششم توسعه نیز آموزش پیش‌دبستانی مورد توجه ویژه قرار گرفته است. همچنین اساسنامه دوره پیش‌دبستانی نیز به‌عنوان قانون اصلی حوزه پیش‌دبستانی وجود دارد.

وی در پایان از تمامی اولیا دارای فرزند مشمول گذراندن دوره‌ پیش‌دبستانی خواست فرزندانشان را در فرصت باقی مانده در مراکز پیش‌دبستانی ثبت نام کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار