علیرضا مجمع*

یک عقبگرد تاریخی!

اگر ۱۱ سال پیش کی‌روش کارنامه داشت الان یک سرمربی شکست خورده است

کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران در جام جهانی 2022 قطر خواهد بود.می‌گویند رقم قرارداد این مربی برای سه ماه تا پایان جام جهانی رقم 900هزار یورو خواهد بود، یعنی بدون آپشن و در خوشبینانه‌ترین حالت ماهی 300 هزار دلار، که اگر پاداش نتیجه‌ بازی‌های دوستانه پیش رو و مساوی و بردهای احتمالی جام جهانی به آن اضافه شود، احتمالا شاید نزدیک به دو برابر این رقم شود.

کد مطلب: ۱۳۰۷۷۰۰
لینک کوتاه کپی شد
یک عقبگرد تاریخی!

کی‌روش دندان ما را شمرده است و به همین دلیل است که وقتی تیم ملی مصر را نتوانست به جام جهانی ببرد و از آنجا اخراج شد، هیچ تیمی دنبالش نیامد و پروپاگاندای الاهلی مصر هم به نظر پوچ می‌آمد. او به تیم ملی ایران آمد و مثل 11 سال قبل شد سرمربی تیم ملی ایران، اما...

یک امای بزرگ در این میان وجود دارد و آن این است که اگر در آن زمان رزومه او دستیاری سرآلکس فرگوسن بود و قهرمانی جوانان جهان با پرتغال و سرمربی‌گری کهکشانی‌ترین رئال مادرید تاریخ که بدترین نتیجه لالیگا را برایش رقم زد، الان به رزومه‌اش دو حذف از جام جهانی در مرحله گروهی با ایران، دو حذف از جام ملت‌های آسیا که به آن سنگین‌ترین شکست تاریخ بازی‌های ایران جلوی ژاپن و سنگین‌ترین شکست ایران در تاریخ جام ملت‌های آسیا را هم ضمیمه کنید، حذف کلمبیا در مرحله گروهی امریکای جنوبی و حذف مصر از گروهی جام جهانی و باخت در فینال جام ملت‌های افریقا را هم اضافه کنید.

اگر 11 سال پیش کی‌روش یک مربی با کارنامه بود-چشممان را به روی افتضاح رئال مادریدش می‌بندیم- الان یک سرمربی شکست خورده کامل است که برای تیم ملی ایران انتخاب شده است. سید مهدی رحمتی بعد از بازی با ازبکستان در مقدماتی جام جهانی 2014 در تونل استادیوم آزادی حرفی زد که باعث شد پرونده‌اش در تیم کارلوس کی‌روش برای همیشه بسته شودف او حرف درستی زد که بابتش تاوان سختی داد. البته حرفی که نباید می‌زد و سر سبزش را هزینه زبان سرخش کرد.او گفت این آقا هر جا بوده دستیار بوده، برای همین هم موفق بوده. هیچوقت سرمربی نبوده، اگر هم بوده همیشه نتایجش افتضاح بوده.

این جمله در آن زمان فهم نشد و مهدی رحمتی هیچوقت رنگ جام جهانی را با تمام استحقاقی که داشت ندید، اما این نگاه در آن زمان و بعدها ثابت شد و کارلوس کی‌روش با همه تیم‌هایی که در اختیار داشت هیچ نتیجه‌ای نگرفت. با این کارنامه او دوباره به تیم ملی ایران برگشته است و این بار این انتخاب با سیل انتقادها مواجه شده است. شاید بگویید چه اهمیتی دارد؟ اهمیتش در این است که او سرمربی تیم ملی یک کشور است و همه مردم باید این تیم را دوست داشته باشند.

البته که احتمالا پالس‌های مثبت هم به سویش روانه شده که او را مجاب به قبول این کار کرده است، اما حرف اصلی این است که هیچ سرمربی ملی در ادوار تاریخ فوتبال ما تاکنون وجود نداشته که این حجم از چندپارگی را در هواداران تیم ملی ناشی شده باشد. هیچوقت مردم برای تیم ملی‌شان در هیچ زمانی آرزوی شکست نکردند، اما برای تیم کارلوس کی‌روش این کار را کردند.با این اوصاف او الان سرمربی تیم ملی ماست.

نگاه ملی می‌گوید تیم ملی را باید حمایت کرد، اما با سرمربی‌اش چه کنیم که می‌آید برای جنگ و دعوا؛ بخصوص که ماهی 300هزار دلار هم برای همین کار می‌گیرد. ما که احمقانیم و دور باطل خودمان را تکرار می‌کنیم، پس نوش جانت آقای کی روش!

روزنامه‌نگار، منتقدفوتبال و سینما

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار