رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس:

رویکرد تحولی سازمان دانش‌آموزی فارس متکی به تسهیل‌گری در امور و دوری از تصدی‌گری است

شیراز (پانا) - رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس، گفت در رویکرد تحولی این سازمان، وظیفه تصدی گری نیست، بلکه تسهیل‌گری است و از مناطق و شهرستان‌ها انتظار می‌رود تا مبتنی بر الگوی هویتی ملی و بومی منطقه برنامه‌ریزی کنند و با یک سیستم آموزشی مدل تربیتی ارائه شود و بهترین مدل تربیتی را آموزش و پرورش هر منطقه می‌تواند طراحی و ارائه کند.

کد مطلب: ۱۳۰۷۵۸۲
لینک کوتاه کپی شد
رویکرد تحولی سازمان دانش‌آموزی فارس متکی به تسهیل‌گری در امور و دوری از تصدی‌گری است

مرتضی کریمی در سفر به شهرستان‌های استان فارس و در دیدار با مربیان و دانش‌آموزان عضو سازمان دانش‌آموزی سروستان، کوار و فیروزآباد با تاکید بر اینکه اکنون مدارس ما تبدیل به یک سنگر تربیتی شده است، گفت: رویکرد سازمان دانش‌آموزی برای سال تحصیلی جدید، مبتنی بر نیروی تخصصی آموزش دیده است؛ ماموریت در سال 1402- 1401 تربیت مربی جوان متخصص آموزشی و تربیت مربیان فضای مجازی و سواد رسانه در مدارس است.

وی گفت: ما با اعتقاد به دانش‌آموز محوری و مدرسه‌محوری در سازمان به دنبال فاصله گرفتن از شعارزدگی و رسیدن به عمل هستیم.

وی گفت: در همین راستا در چند ماهه گذشته و در رویکرد تحولی این سازمان با باور راسخ به توانمندی و ظرفیت خودباوری در بین دانش‌آموزان فعالیت‌های بسیاری را به آنان سپرده‌ایم که از جمله می‌توان به واگذاری رادیو زائر در ستادهای اسکان نوروزی در شروع سال 1401 و روایت‌گری دانش‌آموز خبرنگاران پانا در معرفی مکان‌ها و اماکن گردشگری شیراز را برشمرد.

وی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان نیز ۹۰۰ موکب دانش‌آموزی ویژه برپایی افطار با مدیریت و برنامه‌ریزی دانش‌آموزان در سراسر فارس برپا شد.

وی ادامه داد: سومین ماموریت ما مبتنی بر هویت ملی است تا در راستای هویت ملی، انقلابی و اسلامی شخصیت‌های شاخص و برجسته استان توسط خود دانش‌آموزان به یکدیگر معرفی شوند و الگوسازی شوند.

وی ادامه داد: ماموریت دیگر ما بنا داریم در قالب یک ماموریت، تجربیات گرانبهای مربیان پرورشی را ثبت کنیم تا همانطور که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز است و ایشان بارها تاکید کرده‌اند که تجربیات مربیان پرورشی باید ثبت شود، شناسنامه فعالیت‌های پرورشی را طراحی و استخراج کنیم.

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس در جمع مربیان با بیان اینکه در شش ماهه گذشته با تشکیل مجمع مربیان به این مسئله رسیدیم که باید رویکردی تحولی در سازمان داشته باشیم، گفت: در سازمان بر روی هیچ نمادی تعصب نداریم بلکه عمیقا بر فضیلت‌های تشکیلاتی تعصب داریم و از شما مربیان می‌خواهیم تا فضیلت را بر سر دست بگیرید و در راستای معرفی آنان و تعمیق بخشی به آن تلاش کنید.

کریمی در ادامه با تاکید بر اینکه امروزه آموزش در فضای مجازی بسیاری از مرزهایی که برای خود ایجاد کرده بودیم را جابه جا کرده است، گفت: ما نیازمند مسلح شدن به مدل تربیتی نو در آموزش و پرورش هستیم و در همین راستا سازمان دانش‌آموزی برنامه‌ها و آموزش‌هایی را برای تقویت سواد فضای مجازی در بین مربیان و دانش‌آموزان را برنامه‌ریزی کرده است که از ابتدای سال تحصیلی اجرا خواهد شد.

کریمی با اشاره به اینکه کیفی سازی برنامه‌ها و فعالیت‌ها رویکرد این سازمان در دور جدید فعالیت‌ها است، گفت: ۴۵۰۰ نفر دانش‌آموز در دوره‌های آموزشی پانا شرکت کرده بودند که ما در راستای کیفی سازی این تلاش و تشکیل شبکه‌ای فعال و پویا از افراد مستعد به خبرنگاری برای اولین بار در کشور، آزمون سنجش کیفی خبرنگاری را ویژه این 4500 نفر برگزار کردیم که از این تعداد 750 نفر برگزیده شدند و بنا است تا این تعداد در قالب اردویی در دوره‌های آموزشی کارگاهی خبرنگاری و فضای مجازی حضور یابند.

وی افزود: خدا را شاکریم که فارس همواره ارائه دهنده مدل‌های تربیتی بوده که به مدل کشوری تبدیل شده‌اند، که برگزاری همایش دختران بانوی بهشت در ۷۲ نقطه فارس، که در کشور نمود پیدا کرد از جمله این فعالیت‌ها است و به طوریکه به مدل کشوری تبدیل شد تا مثل احلی من العسل هرساله برقرار باشد.

وی افزود: وظیفه ما تصدی گری نیست، بلکه تسهیل‌گری است و از مناطق و شهرستان‌ها انتظار داریم تا مبتنی بر الگوی هویتی ملی و بومی منطقه برنامه‌ریزی کنند و با یک سیستم آموزشی مدل تربیتی ارائه شود و بهترین مدل تربیتی را آموزش و پرورش هر منطقه می‌تواند طراحی و ارائه کند.

وی از برگزاری اردوهای گردشگری رویداد محور ماهانه ویژه دانش‌آموزان هر منطقه در سال تحصیلی جدید خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار