رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس:

فعالیت مأموریت‌محور مبتنی بر تربیت تمام‌ساحتی دانش‌آموزان، رویکرد تحولی سازمان دانش‌آموزی فارس است

شیراز (پانا) - رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس با تاکید بر رویکرد تحولی در سازمان دانش‌‎آموزی این استان، گفت اعتقاد در سازمان دانش‌آموزی که عهده‌دار تربیت اجتماعی است، این است که در وجوه تربیتی باید مبتنی بر مأموریت فعالیت کرد. 

کد مطلب: ۱۳۰۷۱۸۳
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت مأموریت‌محور مبتنی بر تربیت تمام‌ساحتی دانش‌آموزان، رویکرد تحولی سازمان دانش‌آموزی فارس است

مرتضی کریمی در جلسه شورای برنامه‌ریزی سازمان دانش‌آموزی استان فارس با مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: در سازمان دانش‌آموزی مدل برنامه‌ها را بر مبنای تربیت تمام ساحتی قرار دادیم و برنامه‌ها را بر آن اساس تدوین و اجرایی کرده‌ایم.

وی گفت: مبنای کار این سازمان در دوره جدید فعالیت خود بر حوزه های مغفول مانده گذاشته شد که یکی از این عرصه‌ها، عرصه تربیت مربی جوان است، در بدو ورود متوجه شدیم که بدنه سازمان دانش آموزی در سطح استان در حال پیر شدن است و نیازمند تزریق نیروی جوان مومن، متعهد و انقلابی است و بر این مبنا دستورالعمل شیوه انتصابات را برای اولین بار در کشور جهت استفاده از بانوان و جوانان در مدیریت سازمان دانش آموزی مناطق تنظیم و ابلاغ کردیم که منشأ اتفاقات ارزشمندی شد.

وی ادامه داد: مسئله دوم، توجه به تربیت تمام ساحتی در اردو بود که بر این اساس اقدام به طراحی یک سری اردوهای ماموریت محور هویتی مبتنی بر الگوی گردشگری رویدادمحور را طراحی کردیم و در همین راستا نیز جمع منتخبی از دانش‌آموزان عضو سازمان دانش آموزی از مناطق مختلف استان در دو گروه دختران و پسران علاوه بر زیارت حرم مطهر شاهچراغ (ع) از اماکن تاریخی و گردشگری شیراز بازدید کردند.

کریمی سومین عرصه را مسئله فضای مجازی و رسانه دانست و گفت: به دنبال ترویج سواد فضای رسانه هستیم و در این راستا از سوی سازمان مرکز این ماموریت را داریم تا مدرسه فضای مجازی تاسیس شود که در این مدرسه دانش‌آموزان با مهارت‌های کاربردی و مورد نیاز فعالیت در فضای مجازی آشنا شوند.

وی با اشاره به اردوی قطبی، گفت: در اردوی قطبی دانش‌آموزان فارس ۹ نشان افتخار کسب کردند که سرآمد آنها نشان دیانت و معنویت بود که در هر دو اردوی پسران و دختران با توجه به فعالیت‌های معنوی دانش‌آموزان دریافت شد.

هویت‌بخشی دینی، انقلابی و اسلامی به دانش‌آموزان رویکرد اصلی فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی فارس است

معاون فعالیت‌های دانش‌آموزی سازمان دانش‌آموزی استان فارس، نیز در این جلسه گفت: در چند ماه گذشته سعی کرده‌ایم تمام فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی را با رویکرد تحولی دنبال کنیم و در مدت ۶ ماهه گذشته ۵۲ برنامه شاخص برگزار شده و ۳۲ پویش دانش‌آموزی را اجرا کرد‌ه‌ایم که پویایی خاصی را در بین مربیان و دانش‌آموزان ایجاد کرده و به گواه مربیان پیشکوست سازمان دانش آموزی فعالیت های شش ماه گذشته در نوع خود در ادوار گذشته بی سابقه بوده است.


بهنام رازقی ادامه داد: ما به دنبال هویت بخشی دینی و انقلابی و اسلامی به دانش‌آموزان در سازمان دانش‌آموزی هستیم و در این راستا اقدام به برگزاری اردوهای هویتی ابتکاری کردیم و
پیش اردویی که برای اردوی قطبی برگزار کردیم و نتیجه آن کسب ۹ نشان افتخار که نصیب استان فارس شد.

وی از برگزاری یک دوره تخصصی فرهنگی بصیرتی ویژه ۵۰۰ مربی جوان، متعهد و انقلابی خبر داد و افزود: از جمله دیگر برنامه‌های سازمان می‌توان به برگزاری دوره سواد فضای مجازی در بسترهای مختلف و برگزاری اردوهای یک روزه دانش‌آموزان در مسیرهای گردشگری انقلاب و گردشگری مذهبی شیراز برشمرد.

رازقی گفت: در راستای ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست در بین دانش‌آموزان، برنامه‌ریزی برای کاشت ۵۰۰ نهال توسط دانش‌آموزان انجام شده است و هر مدرسه که نیاز به نهال داشته باشد نیز می‌تواند درخواست خود را اعلام کنند تا نهال مورد نیاز را برای آنان تامین کنیم.

در این جلسه معاون اداری مالی سازمان دانش‌آموزی فارس با اشاره به راه‌اندازی گردشگری بومگردی و هویتی در استان فارس، در خصوص تخصیص و تجهیز یک مکان برای تحقق این هدف صحبت کرد.

محمد امین کرم‌زاده همچنین موضوع کارت همراه دانش‌آموز و انعقاد تفاهم‌نامه در این خصوص را پیگیری و مطرح کرد.

در ادامه این جلسه سیده مریم ترابی، رابط خبرگزاری پانا فارس نیز ضمن ارائه گزارش عملکرد ۵ ماهه این خبرگزاری و آموزش دانش‌آموزان به برنامه‌های پیش روی این خبرگزاری پرداخت و از برگزاری اردوی آموزشی کارگاهی ویژه دانش‌آموز خبرنگاران این خبرگزاری در ابتدای مهرماه خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار