هر هفته چهار طرح صنعتی در اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد

اردبیل (پانا) - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل از بهره‌برداری هر هفته چهار طرح تولیدی و صنعتی استان تا پایان سال جاری خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۰۶۷۵۹
لینک کوتاه کپی شد
هر هفته چهار طرح صنعتی در اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد

رامین صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل اظهار کرد: افتتاح و بهره برداری از واحدهای تولیدی و صنعتی مختص هفته دولت نیست و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است هر هفته چهار واحد تولیدی و صنعتی در نقاط مختلف این استان افتتاح و به بهره برداری برسد.

وی افزود: با افتتاح و بهره‌برداری از این طرح‌ها علاوه بر اشتغال جوانان شاهد رشد و توسعه اقتصادی منطقه خواهیم بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به افتتاح و بهره‌برداری از ۹۶ واحد تولیدی و صنعتی جدید در نقاط مختلف استان در هفته دولت، بیان کرد: برای اجرا و راه اندازی این طرح‌ در مجموع پنج هزار و ۵۶ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده و بخش خصوصی هم در مجموع ۱۹ هزار و ۸۸ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کرده است.

صادقی ادامه داد: حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی یکی از اولویت‌های مسئولان عالی استان و سازمان صمت است و این سازمان از تمامی سرمایه‌گذران در حوزه تولید و صنعت حمایت‌های لازم را انجام می‌دهد.

وی گفت: در ۲ سال گذشته بیش از ۱۰۰ واحد راکد احیا شد و در حال حاضر نیز ۸۲ واحد قابل احیا در استان داریم که احیای ۷۰ واحد بر مبنای اولویت (واحدهای دارای توانمندی بالا از نظر تولید و اشتغال) برای سال‌جاری هدف‌گذاری شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان افزود: عمده واحدهای تولیدی استان یا مشکل معوقات بانکی داشتند و در آستانه تملک بودند و یا درگیر فقدان سرمایه در گردش، توجیه نداشتن محصولات و نبود بازار فروش بودند.

صادقی بیان کرد: برخی واحدهای تولیدی نیز مشکلاتی با دستگاه‌های خدمات‌رسان مانند تامین اجتماعی و درصد کوچکی مشکلات حقوقی بر سر مالکیت داشتند که در قالب نشست‌های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به آنها کمک شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر از میان واحدهای تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری، حدود ۸۴ درصد در حال فعالیت هستند، اظهار کرد: بر اساس آمار سامانه بهین‌یاب تا کنون یک هزار و ۱۷۶ پروانه بهره‌برداری دارای اعتبار از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل صادر شده است که از این میان ۹۹۰ واحد فعال هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اضافه کرد: هم اکنون سهم بخش صنعت در حوزه اشتغال استان با اقدام‌های صورت گرفته و تسهیل امور واحدهای تولیدی به ۲۹.۵ درصد افزایش یافته است.

صادقی ادامه داد: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته تلاش می‌شود، تا سهم بخش صنعت در حوزه اشتغال استان اردبیل حدود چهار تا پنج درصد ارتقا یابد و به متوسط کشوری که در حال حاضر ۳۴.۵ درصد است برسد.

وی گفت: امیدواریم با تحقق این امر در آینده نه چندان دور اردبیل وارد جرگه استان‌های صنعتی کشور شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار