علیرضا کریمیان:

‌نباید در ارائه خدمات آموزشی و تربیتی میان دانش‌آموزان تفاوت قائل شد

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در راستای تحقق عدالت آموزشی و تامین فرصت‌های برابر آموزشی، بر داشتن یک نگاه یکپارچه به آموزش و پرورش، برای ارائه خدمات آموزشی و تربیتی یکسان میان دانش‌آموزان مدارس عادی و مدارس استثنایی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۰۶۶۴۶
لینک کوتاه کپی شد
‌نباید در ارائه خدمات آموزشی و تربیتی میان دانش‌آموزان تفاوت قائل شد

نخستین جلسه کمیته هماهنگی، پشتیبانی و توسعه آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران با هدف هماهنگی و هم افزایی میان دستگاهی و تبیین و تشریح وظایف دستگاه ها در قبال معلولین جامعه، با حضور علیرضا کریمیان؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد.

در این نشست، علیرضا کریمیان ضمن تقدیر از همکاران اداره استثنایی در حوزه فعالیت ها و به ویژه درخشیدن دانش آموزان مدارس استثنایی در مسابقات فرهنگی و ورزشی اظهار کرد: فراهم کردن فرصت‌های برابر آموزشی برای تمام کودکان، از اولویت های آموزش و پرورش است که تحقق آن نیازمند همکاری تمام ارکان نظام تعلیم و تربیت است.

وی با اشاره به قانون حمایت از معلولین و با بیان اینکه پوشش تحصیلی حداکثری دانش آموزان با نیازهای ویژه نیازمند همکاری و هماهنگی میان دستگاه های مرتبط است، استفاده از ظرفیت شورای آموزش و پرورش را در این زمینه مهم برشمرد و گفت: باید آموزش و پرورش را یکپارچه دید و نباید در ارائه خدمات آموزشی و تربیتی میان دانش آموزان مدارس عادی و دانش آموزان مدارس استثنایی تفاوت قائل شد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر پایتخت کار در حوزه آموزش استثنایی را حوزه فراتر از وظایف اداری خواند که همکاران این حوزه عاشقانه خدمت می کنند.

کریمیان ساماندهی نیروی انسانی و فضاهای آموزشی را از اولویت‌های آموزش و پرورش پایتخت عنوان و خاطرنشان کرد: تامین نیروی انسانی، فضای های آموزشی و تجهیزات مربوط به مدارس استثنایی را پیگیری خواهیم کرد و در خصوص مناسب‌سازی مدارس پذیرا نیز می توان از ظرفیت‌های موجود در جامعه خیرین، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، شهرداری و... بهره برد.

ایاب و ذهاب دانش آموزان مدارس استثنایی، تامین نیروی انسانی، فضاهای آموزشی، تجهیزات کارگاهی، استفاده از فضاهای ورزشی و... از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

شایان ذکر است؛ احصاء موانع و بررسی برنامه ها و مسائل مربوط به آموزش و پرورش استثنایی، هدایت نظام‌مند امکانات مادی و معنوی جهت اجرای برنامه ها و فعالیت ها، شناسایی و جذب کودکان استثنایی بازمانده از تحصیل و... از جمله وظایف کمیته هماهنگی، پشتیبانی و توسعه آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار