سخنگوی کمیسیون آموزش‌وتحقیقات مجلس در گفت‌وگو با پانا:

امتیاز ویژه برای فرزندان هیات علمی در کنکور مطرح نیست

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون آموزش‌ و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره سهمیه ویژه فرزندان اعضای هیات علمی در کنکور گفت که این بحث به‌طور جدی مطرح نشده است و مستلزم تهیه لایحه در دولت است.

کد مطلب: ۱۳۰۶۳۴۵
لینک کوتاه کپی شد
امتیاز ویژه برای فرزندان هیات علمی در کنکور مطرح نیست

رضا حاجی‌پور در گفت‌وگو با پانا درباره امتیاز فرزندان هیات علمی در کنکور اظهار کرد: «تصمیم‌گیری درباره موضوع سهمیه فرزندان اعضای هیات علمی باید در شورای عالی انقلاب فرهنگی و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس انجام شود که تاکنون بحث و بررسی جدی در این زمینه صورت نگرفته است.»

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: «در حوزه سهمیه ایثارگران و خانواده‌های جانبازان قانون وجود دارد و این سهمیه همچنان مطرح است اما درباره سهمیه فرزندان اعضای هیات علمی اگر موردی مطرح شده باشد نیاز به کار کارشناسی دارد و هنوز موردی به‌طور جدی مطرح نشده که بخواهیم در کمیسیون از آن دفاع یا مخالفت کنیم.»

وی تاکید کرد: «در گذشته فرزند به جای پدر خود مشغول به کار می‌شد که این قانون از سوی دولت‌های گذشته لغو شد. اکنون نیز اگر قرار باشد اتفاقی در این بخش صورت بگیرد، مستلزم این است که دولت لایحه تهیه کند و تصمیمات کارشناسی درباره آن انجام شود.»

یکی از سهمیه‌های مطرح در کنکور، سهمیه ویژه فرزندان اعضای هیات علمی بوده که چند سالی است با اعتراضات گسترده در جامعه علمی کشور روبه‌رو شده است. در یکی از جلسات مردادماه شورای راهبری نقشه جامع علمی کشور مجددا این موضوع مطرح شد که با واکنش‌‌هایی روبه‌رو شد. علی شمسی‌پور، مشاور وزیر و سخنگوی وزارت علوم روز 29 مرداد سال جاری در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «سهمیه فرزندان اعضای هیات علمی در کنکور وجود ندارد. آنچه که هست مصوبه انتقال آنهاست.» حسن مروتی، معاون سنجش آموزش کشور اواخر هفته‌ای که گذشت اعلام کرد: «بر اساس آرای هیات عمومی دیوان عدالت اداری دستورالعمل اجرایی نقل و انتقال فرزندان اعضای هیات علمی ابطال شده و در آزمون سراسری سال جاری هیچ امتیاز و تسهیلاتی برای انتقال فرزندان اعضای هیات علمی وجود ندارد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار