حاجی‌پور در گفت‌و‌گو با پانا:

نباید در تامین و هدایت بودجه به‌سمت آموزش‌وپرورش کوتاهی کرد

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون آموزش با بیان اینکه دولت باید کمک کند تا برای دانش‌آموزان و معلمان انگیزه ایجاد شود، تاکید کرد بودجه برای آموزش و پرورش و آموزش عالی هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری برای آینده است.

کد مطلب: ۱۳۳۸۹۸۸
لینک کوتاه کپی شد
نباید در تامین و هدایت بودجه به‌سمت آموزش‌وپرورش کوتاهی کرد

رضا حاجی‌پور در گفت‌و‌گو با پانا اظهار کرد: «اگر امروز بخواهیم برای آینده مملکت برنامه‌ریزی صحیح داشته باشیم، باید به مدارس و دانشگاه‌ها رسیدگی کنیم. بودجه آموزش و پرورش و آموزش عالی هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری برای آینده است.»

وی افزود: «غربی‌ها و آمریکایی‌ها امروز با نهایت اشتیاق پذیرای نسل جوان ما هستند؛ چرا که ما در درون کشور فرزندانی را تربیت کردیم که در حوزه‌های مختلف تخصص دارند.»

نماینده مردم آمل در مجلس بیان کرد: «هر چقدر دولت و مجلس نسبت به حوزه آموزشی و پژوهشی کار و سرمایه‌گذاری کنند، کم است.»

وی با بیان اینکه ما می‌توانیم به واسطه جوانان، کشورمان را توسعه دهیم، گفت: «کشورهایی که از کودکی به فرزندانشان توجه کردند، در رنکینگ‌های برتر دنیا قرار گرفتند. ما باید در بحث تامین و هدایت بودجه به سمت حوزه آموزش و پرورش کوتاهی نداشته باشیم.»

حاجی‌پور ضمن تاکید بر اینکه به آموزش و پرورش باید توجه ویژه داشته باشیم، افزود: «ما امروز در یک شرایط خاص قرار داریم؛ بر همین اساس باید موضوعات را اولویت‌بندی کنیم. باید در نظر بگیریم که در این شرایط سخت اقتصادی توسط کدام حوزه‌ها به موفقیت دست خواهیم یافت. به عنوان مثال در حوزه دانش‌بنیان سرمایه‌گذاری کردیم و به سرعت به نتیجه رسیدیم. باید در حوزه‌های زودبازده سرمایه‌‌گذاری کنیم؛ خروجی ما دانشمندان و شرکت‌های دانش‌بنیان هستند؛ باید به این‌ها بها داد.»

وی در پایان خاطرنشان کرد: «دولت باید تمام قد در حوزه آموزش و پژوهش بایستد و کمک کند تا برای دانش‌آموزان و معلمان انگیزه ایجاد شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار