معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پروش در گفت‌وگوی رادیویی:

دیگر تعطیلی مدارس نداریم

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت دیگر تعطیلی مدارس نداریم و به هردلیل مدارس از روند حضوری تعطیل شوند تبدیل وضعیت آموزشی از حضوری به مجازی در دستور کار خواهد بود.

کد مطلب: ۱۳۰۶۱۵۰
لینک کوتاه کپی شد
دیگر تعطیلی مدارس نداریم

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، اصغر باقرزاده در ارتباط تلفنی با رادیو ایران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت به ویژه شهیدانی که در نظام تعلیم و تربیت تاثیرگذار بودند، شهیدان بهشتی، رجایی و باهنر، اظهار کرد: نظام تعلیم و تربیت هم از نظر اهمیت و هم از نظر بزرگی و تعداد مخاطب برای همه روشن است در یک سالی که دولت دکتر رئیسی روی کار آمده و کارهای گذشتگان را تقویت می‌کند، برنامه ویژه ای را تدارک دیده که تعدادی از این برنامه‌ها به ثمر رسیده است.

وی افزود: آموزش و پرورش با چالش‌های بزرگی روبه رو بوده اما همه همکاران تلاش کردند تا این چالش‌ها به قدر توان با کمک مردم و سایر بخش‌های دولت برطرف شود‌. اکنون یکی از برنامه‌های آموزش و پرورش، بحث رتبه بندی معلمان است که بخش عمده آن به نتیجه رسیده و بخش کمی از آن در حال انجام است.

باقرزاده عنوان کرد: سیاست وزیر آموزش و پرورش که انسجام درونی و ارتباط با بیرون است، در دستور کار تمام معاونت‌ها قرار گرفته است همیشه واحدهای بیرونی آموزش و پرورش و فعالان تربیتی این گله را داشتند که آموزش و پرورش اجازه حضور و ظهور ما را در مدارس و فعالیت‌ها نمی‌دهد که این ارتباط اکنون برقرار شده است.

معاون وزیر آموزش و‌ پرورش گفت: با استقرار قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی همه گروه‌های تربیتی کشور مانند گروه‌های جهادی، حوزه علمیه و بسیج که سوابق خوبی در حوزه تربیتی دارند، وارد عمل شدند تا استقرار عدالت تربیتی در تمام کشور محقق شود.

وی اشاره کرد: این قرارگاه با بیش از 100 گروه جهادی تربیتی و آموزشی در اقصی نقاط کشور در حال فعالیت است از جمله این موارد می‌توان اشاره کرد که امسال مدارس کانکسی و سنگی نخواهیم داشت و بخش عمده ای از این مدارس به مدارسی تبدیل می‌شوند که به صورت مستقر وجود داشته باشد. همچنین خیرین مدرسه ساز با دیدن این رویکرد فعالیت خود را 10 برابر کردند چراکه آموزش و پرورش اعلام کرده 50 درصد هزینه ساخت هر مدرسه ای را آموزش و پرورش و 50 درصد مابقی را خیرین پرداخت می‌کنند این امر انگیزه ای به آنان می‌دهد تا برای ساخت مدارس همکاری کنند.

وی ادامه داد: خیرین مدرسه ساز در کنار بخش صنعت، در اصفهان 30 هنرستان را برای ساخت متقبل شدند این امر با این رویکرد است که دانش‌آموزان از آموزش‌های تئوری محور و نظری به مهارت‌های حرفه ای و عملی روی پیدا کنند.

باقرزاده اظهار کرد: در مسائل نیروی انسانی که مهم ترین مساله هر نهاد و بخشی است با استقرار رئیس دانشگاه فرهنگیان برنامه ویژه ای برای تربیت معلمان آینده درنظر گرفته شده است و تمام این عزیزان باید 6 مهارت را در حوزه تربیتی، آسیب‌های اجتماعی، اوقات فراغت، مسایل معنوی و دینی علاوه بر دروس آموزشی بگذرانند و 6 مهارت اختیاری از بین 20 مهارت دیگر اجتماعی را انتخاب کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش افزود: برای تربیت چندساحتی باید مربیان و معلمان آماده اینگونه تربیت شوند لذا خود باید این آمادگی را در خود به وجود بیاورند و دانشگاه فرهنگیان نیز این کمک را انجام می‌دهد ما نیز در حوزه خود امسال با شروع سفرهای تربیتی تاکنون بیش از 500 هزار نفر روز سفر تربیتی داشتیم همچنین مسابقات ورزشی فرهنگیان و دانش‌آموزان نیز آغاز شده است.

باقرزاده با اشاره به خدمات زیرساختی آموزش و پرورش که شروع کرده و از اول مهر در اختیار قرار می‌گیرد گفت: پایان دادن به مدارس کانکسی و سنگی یکی از این اقدامات است که در مهرماه و آبان ماه به نتیجه خواهد رسید. ساخت ۲۱۰۰ زمین ورزشی که معاونت تربیت بدنی و سلامت دنبال می‌کند از جمله این کارهاست که ۶۰ درصد آن انجام شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: حدود ۵ هزار چشمه سرویس بهداشتی ساخته شده است همچنین ساخت هنرستانی در اصفهان از سوی خیرین در دستور کار است. در حوزه پرورشی نیز رسیدگی به اردوگاه‌های دانش‌آموزی را در دستور کار داریم که بیش از ۸ سال هیچ اعتباری به آنان داده نشده بود ما حدود ۱۰۰ اردوگاه را تجهیز می‌کنیم.

وی ادامه داد: رتبه بندی معلمان با همیاری دولت و مجلس و بیمه طلایی فرهنگیان در حال انجام است. سامانه‌های اطلاعاتی آموزش و پرورش که دچار اشکال بود راه اندازی شده است.

باقرزاده اعلام کرد: دیگر تعطیلی مدارس نداریم و به هردلیل مدارس از روند حضوری تعطیل شوند تبدیل وضعیت آموزشی از روند حضوری به روند مجازی را داریم تثبیت و یادگیری دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل نیز در دستور کار است ۲۰ هزار پایگاه تابستانی به این امر پرداخته است.

معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد: اردوی دانش‌آموزان عشایر بعد ۳ سال انجام و مسابقات ورزشی فرهنگیان بعد ۱۰ سال راه اندازی شد. پایان تابستان نیز برنامه سکوی ایران قوی را داریم که در مناطق آموزش و پرورش با حضور اولیا از حرفه‌ها و مهارت‌های دانش‌آموزان تقدیر می‌شود.

وی عامل تربیتی مهم در مدرسه را معلم دانست و گفت: حرکات و رفتار معلمان می‌تواند اخلاق زندگی و رفتار را به دانش‌آموزان آموزش دهد و موثر باشد لذا این امر باید جدی گرفته شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار