معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش:

سواد قرآنی متقاضیان استخدام در آموزش و پرورش ارزیابی می‌شود

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه افرادی که می‌خواهند وارد مدرسه شوند، باید ۶ مهارت را بگذرانند گفت در این معاونت کمیته‌ای برای مصاحبه با پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی درباره انس با قرآن تشکیل می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۰۶۱۴۸
لینک کوتاه کپی شد
سواد قرآنی متقاضیان استخدام در آموزش و پرورش ارزیابی می‌شود

طبق ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، جذب معلم از طریق این ماده شامل همه افرادی است که از سایر دانشگاه‌های کشور فارغ التحصیل شده‌اند و هرساله از طرف سازمان امور استخدامی کشور بخشنامه‌ای ابلاغ می‌شود تا افرادی که مایل به کار در دستگاه‌های اجرایی کشور هستند در رشته‌هایی مورد علاقه خود ثبت نام کنند که در این راستا بخشی از آن‌ها هم به آموزش و پرورش می‌آیند.

این گروه یک آزمون علمی دارند که اگر در آزمون علمی پذیرفته شوند، باید همانند متعهدان خدمت روند مصاحبه و گزینش را طی کنند. افرادی که هر سه مرحله را با موفقیت پشت سر بگذارند به عنوان مهارت آموز مشمول ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان به این دانشگاه معرفی می‌شوند تا دروس را در قالب دو پودمان بالغ بر ۶۷۰ تا ۷۰۰ ساعت پشت سر گذارند.

به گزارش ایرنا، اصغر باقرزاده روز چهارشنبه در پنجاه و هشتمین جلسه کمیسیون تخصصی توسعه آموزش عمومی قرآن کشور اظهار داشت: امسال از معاونت پرورشی خواسته شده است که وضعیت سواد و انس با قرآن مدیران مدارس را رصد کنند.

وی افزود: همچنین کمیته‌ای برای مصاحبه افراد ماده ۲۸، برگزار شده و براین اساس افرادی که می‌خواهند وارد مدرسه شوند، باید ۶ مهارت را بگذرانند که یکی از این مهارت‌ها انس با قرآن است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: انس با قرآن در میان معلمان و دانش‌آموزان برای ما در اولویت قرار دارد. از این رو، طرح ارتقای توانمندی‌های قرآنی آموزگاران، مدیران و معاونان مدارس دوره ابتدایی را که از مصوبات کمیسیون آموزش قرآن کریم بود، آغاز شده است.

باقرزاده اضافه کرد: این طرح در یک بازه سه تا پنج ساله با حضور همه مدیران، آموزگاران و معاونان ابتدایی برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: توانمندسازی نیروها مهم‌ترین دغدغه ما است و با همراهی مدیران کل حوزه ستادی پرورشی و معاونان پرورشی استان‌ها به صورت متمرکز و غیرمتمرکز دوره‌هایی را شروع کردیم.

باقرزاده گفت: درصدد چاپ قرآن‌هایی به خط بریل برای دانش‌آموزان جامعه هدف هستیم که اصطلاح استثنایی برای آنها استفاده می‌شود اما باید گفت هر کدام استعدادهای خاصی دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار