آیلین فیضی*

کوچ دوستی با یار مهربان در فضای مجازی

اگر زیاد کتاب بخوانید، شما را کتاب‌خوانده یا دانا به حساب می‌آورند؛ اما اگر زیاد در فضای مجازی باشید و فضای مجازی را مطالعه کنید شما را فضای مجازی خوانده خطاب نمی‌کنند.

کد مطلب: ۱۳۰۵۴۴۰
لینک کوتاه کپی شد
کوچ دوستی با یار مهربان در فضای مجازی

همان طور که از کودکی می‌دانیم کتاب بهتر از هر دوستی است و او یار مهربان و از هر دارویی موثرتر است. کتاب خواندن، دارویی است که ‌به نسخه نیاز ندارد و دز آن هم محدودیت ندارد.

همین‌که نمی‌توانیم انگشت‌مان را روی کاغذ فشار دهیم و وصل شویم به دنیای بی‌انتهای اینترنت از مزایای خواندن کتاب چاپی است. از این‌ جهت که همه‌جانبه، غنی‌تر، عمیق‌تر و آهسته‌تر پیش می‌رویم و رمزگشایی کلمات هم برای‌مان شیرین‌تر می‌شود.

کتاب، مونس و غمخوار اوقات حزن و خستگی است که غم و اندوه را به سرور و شادمانی تبدیل می‌کند؛ رنج و غم را از آینه خاطر زدوده و گنجینه ذهن را پر از گوهرهای گران‌بها می‌کند.

بهترین چیز کتابخوانی و آموختن کتاب است. پول‌تان را ممکن است از دست بدهید، قدرت و سلامتی تحلیل می‌رود، اما آن‌چه که اختیارش را به ذهن‌تان بسپارید، برای همیشه متعلق به شما خواهد بود. وقتی شما کتاب می‌خوانید می‌توانید مکث کنید و درباره آنچه شخصیت داستان تجربه می‌کند، فکر کنید، اما با فضای مجازی نمی‌توانید این کار را کنید.

مردم با کتاب خواندن دریچه قلب‌های‌شان را به سوی افرادی باز می‌کنند که شاید به خاطر فاصله‌ها هیچ‌وقت افتخار ملاقات با آن‌ها نصیب‌شان نمی‌شد بسیاری از بزرگان هم در این باره گفته‌اند هر وقت کتابی را می‌گشایم که به آن گوش دهم، با من سخن می‌گوید.

درک کنید که زمان یادگیری شما هرگز از راه نمی‌رسد و هرگز پایان نمی‌یابد. یاد گرفتن مبدا یا مقصد نیست، بلکه جریانی همیشگی است؛ خود را برای افکار جدید، طرح‌های جدید و فناوری جدید آماده کنید.

انیشتین هم در این باره گفته است: افکار و اندیشه‌های انسان به گونه‌ای است که ممکن است فقط خواندن یک کتاب پایه اندیشه‌ها و افکار انسان را بر مبنای جدید و یا در مسیر خاصی قرار دهد و چه بسا ممکن است کتابی مسیر سرنوشت میلیون‌ها انسان را در راه‌های مختلف تغییر دهد.

دانش آموزخبرنگار*

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار